حضور ۲۰۰ شرکت خارجی در نمایشگاه نفت ایران نشان از تقویت دیپلماسی انرژی در وزارت نفت دارد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران حضور ۲۰۰ شرکت‌ خارجی در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران را نشان‌دهنده دیپلماسی انرژی وزیر نفت دولت سیزدهم دانست‌.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی گفت: در نمایشگاه بین‌المللی بیست و هفتم نفت ایران که از تاریخ  ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، هزار و ۵۰۰ شرکت داخلی حضور دارند که نشان از توانمندی سازندگان داخلی دارد و ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور جهان شامل روسیه، چین، بلاروس، آلمان، اتریش، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هند، امارات، عمان و ترکیه نیز حضور دارند که نشان از دیپلماسی وزیر نفت است.

وی با اشاره به سال‌های دور صنعت نفت و گاز در کشور اظهار کرد: ما کشوری بودیم که از تحریم‌ها فرصت ساختیم و شاید اگر تحریم‌ها نبود، هنوز صنعتی وابسته بودیم، اما با اتکا و اعتماد به توان سازندگان داخلی امروز در عرصه‌های بین‌المللی حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران ادامه داد: اعتماد به جوانان، نخبگان کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی بر اساس فرامین مقام معظم رهبری رمز موفقیت امروز ما در صنعت نفت است.

کمالی رویکرد دولت سیزدهم در نفت را ستودتی دانست و گفت: ارتباطات در این دولت به‌ویژه در صنعت نفت نشان از تلاش و ارتباطات شخص وزیر نفت است و امروز مشاهده می‌کنیم در دولت سیزدهم کسب رتبه نخست در تعداد کالاهای ساخت بار نخست در میان دستگاه‌های اجرایی به صنعت نفت رسیده است.

وی افزود: نمایشگاه تخصصی نفت همچنین فرصتی مناسب برای طرح نیازها، تبیین اولویت‌ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف و حمایت از سازندگان و شرکت‌های داخلی بویژه دانش‌بنیان‌ها دانست.

کد خبر 472577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =