صنعت نفت اهرم محرکه اشتغالزایی و رفاه در کشور است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر نقش بسیار بالای صنعت نفت در رفاه و اشتغال‌زایی کشور تأکید کرد و گفت: صنایع پتروشیمی سبب می‌شود ایران از خام‌فروشی نجات یابد و با تکمیل زنجیره ارزش آن، ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌شود که در آن هنگام این ایران است که دیگران را تحریم می‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدصولت مرتضوی امروز (پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه) در بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه با چنین کیفیتی سبب خرسندی است و از همه دست‌اندرکاران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین شرکت‌های حاضر قدردانی می‌کنم.

وی اهرم محرکه اشتغال‌زایی را صنایع سنگین از جمله صنعت نفت عنوان و تصریح کرد: صنعت نفت، صنعتی مادر است که نقش بسیار بالایی در رفاه و اشتغال‌زایی در کشور دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین صنعت پتروشیمی را مولد اشتغال بالا دانست و گفت: صنایع پتروشیمی سبب می‌شود ایران از خام‌فروشی نجات یابد که با تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی، ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌شود که در آن هنگام این ما هستیم که دیگران را تحریم می‌کنیم.

مرتضوی همچنین پس از امضای ۸ قرارداد و تفاهم‌نامه شرکت‌های زیرمجموعه تاپیکو اظهار کرد: همکارانم از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) وابسته به سازمان سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در حوزه پتروشیمی حضور پررونقی در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دارند و اقدام‌های مؤثری را انجام داده‌اند.

وی به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ به نام سال «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: همسو با این هدف، امروز در حوزه رشد تولید ۸ قرارداد و تفاهم‌نامه بین شرکت‌های مختلف وابسته به تاپیکو و پیمانکاران مختلف در حوزه دانشگاهی و پژوهشی و دانش‌بنیان منعقد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در مجموع تفاهم‌هایی که امروز امضا شد بالغ بر یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری ارزی خواهد شد که البته سرمایه‌گذاری ریالی هم دارد و امیدواریم هرچه سریع‌تر به تولید برسد. ما به رشد تولید می‌اندیشیم تا بستر دستور مقام معظم رهبری در این مجموعه هرچه سریع‌تر به مقام عمل و اجرا برسد.

مرتضوی با بیان اینکه همکارانم در صندوق بازنشستگی کشوری نیز در مجموعه پتروشیمی جم طرح‌های توسعه‌ای بسیار مطلوبی دارند، گفت: طرح پتروشیمی پادجم نیز مقرر است در بازه زمانی یک ساله به تولید برسد، همچنین اجرای طرح پتروپالایش بختیاری نیز در جوار پتروشیمی مسجدسلیمان در دستور کار است.

وی تأکید کرد: امیدوارم تلاش‌های سربازان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همچنین سایر شرکت‌های داخلی سبب بریدن وابستگی‌ها و افزایش تولید شود که دولت سیزدهم با افزایش بهره‌وری قطعاً تورم را مهار خواهد کرد.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با شعار «صنعت نفت، تولید فناورانه و مصرف بهینه» از روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و تا روز شنبه هفته آینده (۳۰ اردیبهشت‌ماه) دایر خواهد بود.

کد خبر 472747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =