نشست تخصصی طرح‌های صنعت سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد

نشست تخصصی طرح‌های صنعت سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه سومین روز از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست تخصصی طرح‌های صنعت گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز (جمعه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه سومین روز از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و محمد حسین باقری، مدیر طرح‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران مجموعه پخش فرآورده‌های نفتی در حاشیه سومین روز از برگزاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

در این نشست مدیر طرح‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به تشریح تازه‌ترین دستاوردهای مجموعه پخش در حوزه سی‌ان‌جی پرداخت و اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد دستاوردهای قابل قبولی در عرصه این صنعت باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای مصرف بنزین و نبود راهکارهای غیرقیمتی به‌دلیل داشتن تبعات اجتماعی، به‌کارگیری ابزارهای غیرقیمتی برای تشویق و ترغیب هرچه بیشتر مصرف‌کنندگان صنعت سی‌ان‌جی می‌تواند راهگشا باشد.

در این نشست تخصصی احمد نادری، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از طرح‌های حوزه سی‌ان‌جی ارائه‌شده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران استقبال و اعلام کرد: بهتر است راهکارهای پیشنهادی در قالب طرح به مجلس ارائه شود تا از این مسیر زودتر بتوان در این زمینه به نتایج قابل قبولی دست یافت.

وی به مصرف‌گرایی در حوزه انرژی اشاره و با بیان اینکه برای جلوگیری از این بحران باید فکر جدی کرد، گفت: بنده خودم به‌عنوان یکی از منتقدان اصلی مقوله مصرف‌گرایی در حوزه انرژی هستم و با توجه به بحث‌هایی که در این زمینه انجام شد، کاملاً توجیه هستم. باید تدابیری به‌کار برد تا مقوله مصرف انرژی در نسل‌های آینده به‌طور کامل جا بیفتد و تحقق این مسئله نیازمند داشتن برنامه‌ای مداوم است تا بتوان به آن نقطه مطلوب دست یافت.

در ادامه جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به اختلاف قیمت بین بنزین و سی‌ان‌جی اشاره و اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در این عرصه شکل گرفته، اما آنچه مهم است، باید انگیزه لازم برای متقاضیان مصرف سی‌ان‌جی ایجاد شود.

وی افزود: اقدام‌هایی با خودروسازها انجام شده است که البته همه این موارد منوط به تأمین منابع مالی لازم است تا بر اساس آن بتوانیم ظرفیت‌های مورد نیاز را ایجاد کنیم، همچنین جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی هم نیازمند پشتیبانی و حمایت هستند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: بهینه‌سازی در بخش‌های دیگر از جمله صنایع باید اتفاق بیفتد و سبد گاز کشور باید در تعادل باشد. در بعضی از روزهای سال مانند زمستان ما با ناترازی گاز روبه‌رو هستیم و به ناچار باید از ظرفیت‌های ذخیره‌سازی استفاده کنیم که این مورد باید مورد توجه قرار گیرد. کیفیت و مصرف خودروها نیز از دیگر مواردی است که باید در این زمینه دیده شود.

کد خبر 472870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =