اتصال صنعت پتروشیمی به صنعت دارو ارزش‌افزوده بالایی برای کشور ایجاد می‌کند

مدیرعامل شرکت پتروناد آسیا با تأکید بر اینکه در مسیر تکمیل زنجیره ارزش باید مواد اولیه و میانی پتروشیمی را به محصول نهایی متصل کرد، گفت: تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی با هدف تولید مواد دارویی ارزش افزوده بالایی را برای کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا، عبداله صمدی امروز (جمعه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه) در نشست تخصصی «تشریح زنجیره ارزش پتروشیمی» که در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده بالا در اسناد بالادستی کشور به‌ کرات آمده است که پتروشیمی از صنایعی است که در تحقق این هدف نقش مؤثری دارد.

وی بر ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی تأکید کرد و افزود: در این مسیر باید مواد اولیه و میانی را به محصول نهایی متصل کرد.

مدیرعامل شرکت پتروناد آسیا که از شرکت‌های هلدینگ کیمیاست، ادامه داد: این اتفاق با اتصال صنعت پتروشیمی به صنایع دارویی برای نخستین بار با ابعاد بزرگ در ایران در این هلدینگ در حال انجام است.

صمدی گفت: برنامه‌ریزی شده است که مواد اولیه پتروشیمی در پارک شیمیایی پترونادآسیا به مواد میانی و پس از آن به مواد اولیه مورد نیاز صنایع دارویی تبدیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه واردات صنایع دارویی ارزبری بالایی برای کشور دارد و تراز تجاری کشور نیز از آن تأثیر می‌پذیرد، بیان کرد: تکمیل هرکدام از این زنجیره‌ها ارزش افزوده بالایی را برای کشور ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت پتروناد آسیا با اشاره به اینکه دنیا به سمت توسعه صنایع پایین‌دستی حرکت کرده است، افزود: ضروری است که ایران تمرکز بیشتری بر تکمیل زنجیره ارزش داشته باشد و سرمایه‌گذاران صنایع بالادستی پتروشیمی به صنایع میان دست و تکمیلی متصل شوند تا پایداری زنجیره تأمین و تولید تحقق یابد.

صمدی تأکید کرد: پارک پتروشیمی پتروناد آسیا بیش از ۱۶۰ هزار تن انواع محصولات را تولید خواهد کرد که در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد. هم‌اکنون ۲ واحد از ۶ واحد این مجموعه به تولید رسیده است و این ظرفیت به صنعت دارویی کشور متصل می‌شود.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد، این رویداد هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و ۳۰ اردیبهشت‌ماه (شنبه) به‌کار خود پایان می‌دهد. نمایشگاه امسال با رونق دوباره صنعت نفت شاهد حضور ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور جهان است.

کد خبر 472883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =