۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
  • کد خبر: 473109
برنت نزدیک به ۷۶ دلار داد و ستد شد

قیمت نفت خام در پی ریسک رکود اقتصادی در آمریکا و ازسوی دیگر چشم‌انداز بهبود تقاضا تثبیت شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، به‌دنبال احتیاط در مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده آمریکا به‌دلیل خوش‌بینی به بهود تقاضا در اواخر سال جاری میلادی و کاهش عرضه از سوی کانادا و ائتلاف تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه (یکم خردادماه) ثابت ماند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه صبح روز دوشنبه به وقت گرینویچ با ۱۳ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۷۱ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام  شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئیه با ۱۲ یا ۰.۲۰ درصد افزایش ۷۱ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی برای تحویل در ماه ژوئن که اواخر امروز پایان می‌یابد، با ۱۰ سنت افت به ۷۱ دلار و ۴۵ سنت به ازای هر بشکه رسید. 

مذاکرات برای سقف بدهی ایالات متحده آمریکا در روز دوشنبه در واشینگتن از سر گرفته شد، زیرا چشم‌انداز نکول و در نتیجه رکود اقتصادی احتمالی و کاهش تقاضای سوخت همچنان بازارها را با ترس روبه‌رو کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود درباره کمبود قریب‌الوقوع در نیمه دوم زمانی که انتظار می‌رود تقاضای روزانه حدود ۲ میلیون بشکه عرضه را تحت‌الشعاع قرار دهد، هشدار داد.

واندانا هاری، بنیانگذار ارائه‌دهنده تحلیل بازار نفت در مؤسسه وانادا اینسایتس (Vanda Insights) در این باره گفت: انتظار دارم در روزهای آینده نوسان‌های زیادی رخ دهد و قیمت نفت خام با افزایش سقف بدهی افزایش یابد.

هر دو شاخص نفتی هفته گذشته پس از آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا و تأثیر منفی بر تولید نفت در آلبرتا، حدود ۲ درصد افزایش یافتند که نخستین افزایش هفتگی در پنج سال گذشته به‌شمار می‌آید.

تأثیر کاهش تولید داوطلبانه اعضای اوپک‌پلاس (روزانه یک میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه‌ افزون بر کاهش عرضه روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای)، پس از اجرایی شدن در ماه جاری میلادی نیز محسوس است.

کد خبر 473109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =