ایمنی و ملاحظات محیط زیستی را فدای سرعت در اجرای طرح‌ها نمی‌کنیم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تأکید بر اینکه نباید هیچ آلایندگی محیط زیستی به کشور تحمیل شود، گفت: برای تولید عجله داریم، اما نمی‌خواهیم ملاحظات محیط زیستی، پدافند غیرعامل و ایمنی را فدا کنیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسن نشان‌زاده مقدم در نخستین نشست کارگروه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ائی) طرح‌ها در هلدینگ خلیج فارس با تأکید بر اینکه نباید هیچ آلایندگی محیط زیستی به کشور تحمیل شود، اظهار کرد: موظف به رعایت اصول اچ‌اس‌ائی در همه پروژه‌ها هستیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مسائل محیط زیستی و ایمنی پروژه‌ها گفت: بی‌شک امروز باید ساختار ایجاد پروژه‌ها از سوی تیم راه‌اندازی مورد مطالعه و توجه قرار گیرد و بی‌تردید امروز جای خالی اچ‌اس‌ائی در پروژه‌ها احساس می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: توجه جدی به مسائل محیط زیستی، ایمنی، پدافند غیرعامل در پروژه‌ها یک ضرورت است که امیدواریم با بهره‌گیری از توان کمیته تخصصی اچ‌اس‌ائی بتوانیم از ابتدای اجرای پروژه‌ها همسو با پیاده‌سازی اچ‌اس‌ائی اقدام کنیم.

نشان‌زاده ادامه داد: باید با نظارت و کنترل، اطمینان یابیم در همه مراحل به اچ‌اس‌ائی توجه و دستورعمل‌ها اجرایی شده است. بازگشت به اصول ایمنی راه‌حل بسیاری از مشکلات است و باید به این اصول اولیه بازگردیم.

وی تأکید کرد: حضور گروه اچ‌اس‌ائی در کنار اجرای همه پروژه‌ها و مجموعه ضروری است. اعضای این حوزه افرادی فرآیندمحور با قدرت تحلیل مسائل هستند که می‌توانند با حضور در کنار مجموعه ارزیابی حوزه‌های مختلف را انجام دهند و در نتیجه به‌گونه‌ای پیش برویم که حداقل اتفاق‌های ناگواری را هم در پروژه‌ها نداشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: درست است برای تولید عجله داریم اما نمی‌خواهیم ملاحظات محیط زیستی، پدافند غیرعامل، ایمنی و... را فدا کنیم. بر همین اساس با عبور از مسیر تحقق اچ‌اس‌ائی می‌توانیم مشکلات را در فرآیند کار و تولید و راه‌اندازی کاهش دهیم و به حداقل برسانیم.

نشان‌زاده با اشاره به ضرورت کار تیمی و گروهی در کمیته اچ‌اس‌ائی برای کاهش ضریب خطا یادآور شد: به هیچ عنوان حاضر نیستیم بدون حل شدن مسائل محیط زیستی و ایمنی در پروژه‌ها کار را پیش ببریم و موظف به توجه و رعایت مسائل محیط زیستی و ایمنی پروژه‌ها هستیم، بنابراین همه موظف به اجرای آنچه خروجی کارگروه تخصصی اچ‌اس‌ائی است، هستند.

کد خبر 473387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =