بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ پروژه گازرسانی در کشور در حال اجراست

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که هم‌اکنون ۳ هزار و ۳۳۳ پروژه فعال در حوزه گازرسانی وجود دارد و بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی گفت: ۳ هزار و ۳۱۳ پروژه فعال در حوزه گازرسانی کشور وجود دارد و بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده، همچنین نزدیک به ۱۹ هزار میلیارد تومان نیز برای آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های جدید پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۳۷۰ نیروگاه و بیش از ۳۵ واحد پتروشیمی در کشور مشترک گاز هستند، افزود: با توجه به مصرف گاز پتروشیمی‌ها و ارزآوری این صنعت برای کشور، جایگاه این نعمت الهی در سبد اقتصادی کشور بسیار بالا متصور می‌شود.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران  بیان کرد: در بخش فولاد و صنایع فلزی نیز بیش از ۶۰۰ مشترک فولاد و صنایع فلزی بزرگ از گاز استفاده می‌کنند که درآمدزایی بسیاری برای کشور به همراه داشته‌اند.

رحمانی با بیان اینکه بیش از ۲۵ میلیون مشترک خانگی در کشور از نعمت گاز بهره‌مند هستند، ادامه داد: بیش از ۴۳۰ هزار کیلومتر شبکه و بیش از ۳۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال در کشور اجرا شده و در این میان شرکت گاز استان مرکزی از شرکت‌های موفق در حوزه گازرسانی بوده است.

وی با بیان اینکه همه کشور را همانند سال‌های گذشته کارگاه گازرسانی کرده‌ایم که در بخش تولید و اشتغال کشور، گاز سهم بسزایی دارد، اظهار کرد: پارسال به ۲۵ شهر، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ روستا و ۴ هزار و ۹۰۰ صنعت گازرسانی شد و به همین دلیل است که گفته می‌شود ۷۰ درصد سبد انرژی کشور حول محور گاز می‌چرخد.

کد خبر 473749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =