نهادینه‌سازی مصرف بهینه گاز طبیعی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: تأمین پایدار گاز یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک گاز طبیعی در استان آذربایجان شرقی مصداقی بر کار صادقانه است، هرچند برای تداوم این کار صادقانه، نهادینه‌سازی مصرف بهینه نیز ضرورتی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی همزمان با دومین سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به استان آذربایجان شرقی، ضمن حضور در جمع هیئت‌رئیسه شرکت گاز این استان و منطقه ۸ عملیات انتقال گاز، اظهار کرد: زمستان پارسال خدمت‌رسانی صادقانه رقم خورد که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان خدوم در مجموعه شرکت ملی گاز ایران، با توزیع روزانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، افت فشار گاز در کشور نداشتیم که این موسوع در این استان که یکی از سردسیرترین مناطق کشور است، نمود بیشتری داشت.

وی اسراف را بلای جان سرمایه ملی کشور دانست و گفت: متأسفانه مصرف گاز در کشور بی‌رویه و چندین برابر دیگر کشورهای پیشرفته است و ضرورت دارد با کار فرهنگی و نهادینه‌سازی مصرف بهینه، اهمیت این نعمت الهی را به مردم یادآوری کرد.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: بهینه‌سازی، مهم‌ترین راهبرد و تکلیف دولت و وزارت نفت در رفع ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی است و برنامه‌های مصوب در حوزه هوشمندسازی کنتورها، ذخیره‌سازی گازطبیعی، طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها و فرهنگ‌سازی و ... به جد، پیگیری خواهد شد.

این نشست با رویکرد بررسی چالش‌ها و راهبردهای ابلاغی در حوزه‌های مختلف تأمین گاز پایدار، بررسی طرح‌های گازرسانی، مقاوم‌سازی، بهینه‌سازی، ساختار سازمانی، نیروی انسانی و ... برگزار شد.

کد خبر 473765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =