شایعات مرتبط با افزایش قیمت بنزین و ۳ نرخی شدن سوخت صحت ندارد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ‌یک از شایعات نه در بحث چندنرخی شدن قیمت بنزین و نه تغییر میزان سهمیه سوخت صحت ندارد و روال بر مبنای سابق است و این شایعات را به‌شدت تکذیب می‌کنیم.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، فریدون حسنوند در واکنش به ادامه شایعات مرتبط با افزایش قیمت بنزین، سه نرخی شدن قیمت سوخت و... اظهار کرد: باید تاکید کنم به هیچ‌وجه در ارتباط با سوخت اعم از بنزین و گازوئیل در کمیسیون انرژی، صحن مجلس و دولت هیچ‌گونه تصمیم جدیدی گرفته نشده است، ضمن آنکه هرگونه تصمیمی باید بر مبنای بودجه سالانه یا برنامه توسعه باشد که در این دو قانون نیز اختیار افزایش قیمت به کسی داده نشده، از این رو این کار صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: همچنین تاکنون در نشست سران قوا نسبت به این موضوعات بحث نشده و بنده به‌عنوان مسئول کمیسیون انرژی مجلس تأکید می‌کنم هیچ‌یک از این شایعات نه در بحث چندنرخی شدن قیمت بنزین و نه تغییر میزان سهمیه سوخت صحت ندارد و روال بر مبنای سابق است و این شایعات را به‌شدت تکذیب می‌کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره نگرانی‌های مردم پیرامون اینکه آیا امکان افزایش قیمت بنزین با توجه به کمبود آن در کشور احتمال واردات وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: باید از خود بپرسیم منبع اخبار مرتبط با افزایش قیمت بنزین چه افرادی هستند؟ نکته دیگر اینکه مگر در سال‌های گذشته بعضاً با کمبود سوخت رو به رو نبودیم؟ آیا سوخت گران شد؟ ضمن آنکه ما حتی در قانون بودجه امسال نیز پیش‌بینی واردات را داشته‌ایم، بنابراین اگر قرار باشد در شرایط خاص واردات سوخت داشته باشیم اعتبارات لازم را در بودجه برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم و این مسئله قابل پنهان نیست، از این رو در مواقع ضروری که نیاز به خرید سوخت از بیرون باشد اعتبار لازم برای آن در نظر گرفته شده است.

کد خبر 473998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =