لزوم استفاده از توانمندی دانش‌بنیان‌ها در ساخت طرح‌های پتروشیمی

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: کمیته‌های خودکفایی طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی با همکاری و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نیازهای خود را در زمینه تأمین قطعات و تجهیزات برطرف کنند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، احمد شکری اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان را سرلوحه کار خود قرار داده و این مهم را از طریق شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و امور توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و ساخت داخل شرکت ملی صنایع پتروشیمی که زیرمجمومه مدیریت طرح‌های این شرکت است، پیگیری می‌کند.

وی به اهمیت تحقق برنامه‌های ساخت داخل و بار اول در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: احصای تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع پتروشیمی، شناسایی توانمندی‌های ساخت داخل و دانش‌بنیان و به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضا در این حوزه، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های مرکز خودکفایی صنعت پتروشیمی است.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه برخی چالش‌های صنعت پتروشیمی با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور می‌تواند با همکاری و تلاش شرکت‌ها و سازندگان توانمند ایرانی برطرف شود، افزود: تأمین کالا و تجهیزات از موارد مهم در مسیر ساخت و اجرای طرح‌های پتروشیمی است که با تکیه بر توان داخلی می‌توان بسیاری از نیازهای صنعت پتروشیمی را تأمین کرد.

شکری تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به نوع فعالیت‌های تخصصی خود می‌توانند نقش مؤثر و اثربخشی در ساخت و تکمیل طرح‌های پتروشیمی داشته باشند.

وی با بیان اینکه توسعه زنجیره ارزش به عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌دنبال آن است که زنجیره را در ابعاد مختلف توسعه دهد تا افزون بر جلوگیری از خام‌فروشی، تنوع سبد محصولات پتروشیمی و ارزش‌افزوده بالاتری ایجاد شود.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه ساخت داخل، خودکفایی و ساخت بار اول سه حوزه بااهمیت برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شمار می‌آید، تصریح کرد: هم‌اکنون از ۴۰ درصد تا ۹۰ درصد کالا و قطعه‌های مورد نیاز صنایع پتروشیمی به تفکیک نوع پروژه از داخل کشور قابل تأمین است.

شکری با تأکید بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی افزود: اولویت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با طرح‌هایی است که تولید آنها در زنجیره ارزش قرار دارد.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ طرح پتروشیمی برای اجرا در نقاط مختلف کشور تعریف شده است و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح‌ها به ارزش حدود ۷۰ میلیارد دلار، در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیون تن به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران افزوده شود.

کد خبر 474069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =