۲۰ درصد آموزش‌ها در صنعت گاز باید سهم اچ‌اس‌ئی شود

مدیر اچ‌اس‌ئی و پدافندغیرعامل شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد که ۲۰ درصد آموزش‌ها در صنعت گاز باید سهم اچ‌اس‌ئی شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی در آیین قدردانی از برترین‌های حوزه اچ‌اس‌ئی شرکت گاز استان خراسان جنوبی اظهار کرد: این شرکت در همکاری تنگاتنگ با استانداری، کمترین چالش اجتماعی بحران ۱۴۰۱ را پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه با وجود محرومیت جغرافیایی، این استان در دیگر زوایا خود را از محرومیت دور نگه داشته است، ادامه داد: شرکت گاز استان خراسان جنوبی قول رئیس‌جمهوری به مردم را زودتر از موعد عملی کرد و این موضوع برای شرکت ملی گاز ایران یک افتخار است.

مدیر اچ‌اس‌ئی و پدافندغیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین با بیان اینکه در حوزه‌های بهره‌وری، تاب‌آوری و امنیت عرضه گاز طبیعی نقش پررنگ‌تری داریم، افزود: در حوزه‌های بهره‌وری، یادگیری، فرآیندی و رضایت‌مندی مشتریان، باید اقدام‌هایی را اجرایی کنیم.

نورموسوی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد آموزش‌ها در صنعت گاز باید سهم اچ‌اس‌ئی باشد، گفت: انتظار داریم بحث‌های آموزشی تا سطوح کارگری تسری یابد، زیرا ما بر آموزش هنگام آغاز کار تأکید ویژه داریم.

وی تصریح کرد: برای این کار هم برنامه‌های آموزشی متنوعی لازم است و با آموزش می‌توانیم تجربه‌ها را به علم تبدیل و در ادامه، دستورعمل‌های مورد نیاز را تدوین کنیم تا در بخش ایمنی کار شاهد فرآیندهای بدون حادثه باشیم.

مدیر اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه در مرحله ارزیابی می‌توانیم به بهبود فرآیندها کمک کنیم، بیان کرد: اگر فرآیندهای مطلوبی را شناسایی کردیم، باید آن را در حوزه یادگیری، به بخش‌های دیگر تسری دهیم و برای شناسایی مسیر حرکت خود، در شرکت‌ها ارزیابی داشته باشیم.

نورموسوی در پایان با تأکید بر اینکه تکرار حوادث قابل قبول نیست، اظهار کرد: به‌دنبال این هستیم که درس‌آموزی از حوادث را به‌صورت کلاس‌های آموزشی، موشن‌گرافی، کتابچه و... ارائه کنیم.

نقش مستقیم آموزش در کاهش آسیب‌های حوادث مرتبط با گاز طبیعی

رحمان محمودی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: با اهتمام همکاران به‌ویژه کارکنان اچ‌اس‌ئی شرکت گاز استان خراسان جنوبی، بیش از ۱۵ میلیون نفرساعت کار بدون حادثه در این شرکت ثبت شده است.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش در کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی مرتبط با گاز طبیعی تأکید کرد: صنعت گاز خطرهای بالقوه‌ بسیاری دارد و باید با برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع و روزمایش‌های پرشمار، ضمن شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود، این خطرها و آسیب‌ها را به حداقل رساند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی افزود: بخشی از رسالت و فعالیت حوزه اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل در حوزه محیط زیست تعریف شده و همواره قلب کارکنان این حوزه برای حفظ آن می‌تپد و خوشبختانه در حوزه اجرایی و عملیاتی شرکت گاز استان خراسان جنوبی توجه ویژه‌ای به حفظ سلامت کارکنان، حفظ محیط زیست، ایمنی و پدافند غیرعامل وجود دارد.

رحمانی با اشاره به شرایط ناترازی گاز در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: استان خراسان جنوبی به دلیل قرارگیری در انتهای شبکه، شرایط بسیار سختی را در دوران افت فشار سپری کرد، اما با مدیریت بحران، حمایت مدیران ستادی شرکت ملی گاز ایران، مدیران ارشد استانی به‌ویژه استاندار و دبیر قرارگاه مدیریت بحران، اجازه ندادیم این شرایط ویژه برای کشور و مردم به چالش تبدیل شود.

براساس این گزارش، در این آیین با اهدای تندیس و لوح از برترین‌های اچ‌اس‌ئی شرکت گاز استان خراسان جنوبی قدردانی شد.

کد خبر 474139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =