افزایش اعتماد اجتماعی مردم به جامعه از طریق شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به گسترش ارتباطات و دسترسی‌ها در جامعه و مطالبه‌گری دائمی اطلاعات از سوی مردم با شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات می‌توان اعتماد اجتماعی مردم نسبت به جامعه و دستگاه‌ها را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار شانا، فرشاد مهدی‌پور بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۴ خردادماه) در سومین نشست هم‌اندیشی نمایندگان صنعت نفت در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با اشاره به اینکه دسترسی مردم به اطلاعات و شفافیت به عنوان یک سند افتخار برای جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌آید، گفت: این قانون به همه مردم اجازه دسترسی بدون محدودیت به تمام اطلاعات روز و رایج دستگاه‌ها و همه افرادی را که در حال خدمت‌رسانی هستند می‌دهد. وزارت نفت به جهت ارتباط وسیعی که با همه مردم دارد از سال ۱۳۹۸ وارد این حوزه شده و تا سال ۱۴۰۰ روندی رو به رشد داشته است.

وی افزود: به‌دلیل توسعه شبکه‌های اجتماعی و دسترسی آحاد مردم به فضای مجازی اگر شفافیت‌سازی نشود، آلودگی‌هایی از سوی کسانی که اخبار جعلی تولید و سوءاستفاده می‌کنند غلبه پیدا می‌کند و یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای غلبه با این افراد اجازه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است، همان‌طور که بیشتر خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به استفاده از این اطلاعات تشویق شده‌اند، این قانون برای هر کسی که در بخش دولتی، عمومی و خصوصی فعالیت می‌کند یک قانون محسوب می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که در بخش‌های کوچک مانع سوء‌استفاده می‌شود دسترسی به اطلاعات و انتشار آنهاست، از این رو اگر قانون و دستورعمل اجرای آن در اختیار مردم قرار گیرد مردم بهتر از قوانین تبعیت می‌کنند.

مهدی‌پور افزود: با شفافیت قراردادهای استخدامی، اعلام عمومی نتایج آزمون‌ در شرکت‌های وابسته و دسترسی به میزان حقوق افراد می‌توانیم همدلی و همکاری اجتماعی در کشور به‌ وجود آوریم تا سوء تفاهم‌های مختلف حل شود.

کد خبر 474157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =