کیفیت نفت تولیدی شرکت نفت و گاز مارون برای خوراک پالایشگاهی افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از اتمام موفقیت‌آمیز عملیات برپایی و نصب یک دستگاه برج هیدروژن سولفوره‌زدا در واحد بهره‌برداری شماره ۵ این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، قباد ناصری امروز (یکشنبه، ۲۸ خردادماه) در تشریح اهداف این پروژه اظهار کرد: با راه‌اندازی این برج و سایر تجهیزات فرآیندی نصب‌شده در چارچوب پروژه فرآورش نفت ترش مارون، کیفیت نفت خام (خوراک پالایشگاه‌های داخلی) بهبود یافته و علاوه بر کاهش هزینه‌های پالایشی، کیفیت محصولات پالایشگاهی افزایش قابل توجهی خواهد داشت و آلاینده‌های صنعتی در کلان‌شهرهای کشور به حداقل خواهد رسید.

وی اظهار کرد: این عملیات با نظارت امور طراحی و مهندسی، ناظران اجرایی امور مهندسی، معاونت طرح‌های نفت و گاز افزون بر نظارت، همکاری بخش‌های مختلف فنی، عملیاتی، ایمنی، آتش‌نشانی و حراست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، بدون توقف فعالیت واحد و با حداقل کاهش تولید، با رعایت کامل اصول ایمنی انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون افزود: این برج با قطر بخش تحتانی و فوقانی به‌ترتیب ۲.۵ و ۱.۸ متر و ارتفاع ۴۸ متر (با احتساب ملحقات داخلی و بیرونی) بیش از ۱۰۰ تن وزن داشته و ظرفیت عملیاتی آن، ۴۰ هزار بشکه در روز نفت نمکی است و برای برپایی این برج عظیم، از دو دستگاه جرثقیل فوق‌سنگین ۴۰۰ تنی استفاده کرده‌ایم.

ناصری با بیان اینکه تحت نظارت متخصصان فنی اداره کل مهندسی نفت و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در زمینه دستیابی به حداکثر بازدهی، یکی از بهترین سازندگان داخلی از روزآمدترین روش‌های طراحی در ساخت آن بهره‌ برده است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با تکمیل سایر تجهیزات فرآیندی بالادستی و سیستم‌های کنترل، این پروژه پیش از پایان امسال راه‌اندازی شود.

کد خبر 474327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =