گازرسانی ۱۰۰ درصدی به منطقه تربت حیدریه

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی اعلام کرد با تکمیل و بهره‌برداری پروژه گازرسانی به هشت روستای محور کامه، ۱۰۰ درصد جمعیت واجد شرایط این منطقه از گاز بهره‌مند شدند.

حسن افتخاری با اشاره به بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۸ روستای تربت‌حیدریه و زاوه که روز جمعه (دوم تیرماه) با حضور مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و استاندار خراسان رضوی انجام شد، به خبرنگار شانا گفت: این طرح در روستاهای کامه‌علیا، کامه‌سفلی، بکاول، تروسک، سریشا، پده، بیدستان و گوجی به بهره‌برداری رسید و جمعیت شهری و روستایی منطقه را به‌طور کامل زیر پوشش گاز طبیعی قرار داد.

وی افزود: اکنون ۲۶۰۴ روستای گازرسانی‌شده در خراسان رضوی وجود دارد و در ۱۹۶ روستا نیز طرح‌های گازرسانی در حال اجراست که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، همه جمعیت واجد شرایط روستایی خراسان رضوی مشترک گاز خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی ضریب برخورداری از گاز در مناطق روستایی را ۹۸.۵ درصد و شهری را ۱۰۰ درصد اعلام و تصریح کرد: اکنون تنها شهر باجگیران از نعمت گاز محروم است که اجرای این پروژه جزو مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهوری در حال اجراست.

به گفته افتخاری، امسال افزون بر گازرسانی به شهرها و روستاهای استان، برنامه راهبردی شرکت گاز برای تحقق شعار سال با گازرسانی به ۵۰۰ واحد تولیدی - صنعتی خراسان رضوی از محل اعتبارات شرکت ملی گاز ایران تا درِ واحد در دستور کار است.

وی با بیان اینکه اجرای خطوط انتقال گاز از طرح‌های اولویت‌دار وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران به‌ویژه در مناطق شرقی کشور است، ادامه داد: اجرای این خطوط هرچند مهم است اما نباید سبب شود از مصرف بهینه غافل شویم، زیرا در این صورت دچار خطای راهبردی خواهیم شد.

کد خبر 474775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =