بنیان‌های بازار نفت در ۲۰۲۳ ثابت می‌ماند

مدیرعامل آرامکو پیش‌بینی کرد که شرایط بنیان‌های بازار جهانی نفت برای ادامه سال ۲۰۲۳ میلادی ثابت به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، امین ناصر روز دوشنبه (پنجم تیرماه) در همایش انرژی آسیا در کوالالامپور که به میزبانی شرکت ملی نفت مالزی (پتروناس) برگزار شد، گفت: انتظار می‌رود بنیان‌های بازار جهانی نفت تا پایان سال جاری میلادی ثابت بماند، زیرا تقاضای سالم در کشورهای در حال توسعه به‌ویژه چین و هند حمایت می‌شود.

وی افزود: ما معتقدیم اصول بازار نفت به‌طور کلی برای ادامه سال ثابت و سلامت باقی می‌ماند.

مدیرعامل آرامکو تصریح کرد: با وجود وقوع خطر رکود در چند کشور عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (اوئی‌سی‌دی)، اقتصاد کشورهای در حال توسعه به‌ویژه چین و هند سبب سالم ماندن رشد بیش از ۲ میلیون بشکه‌ای تقاضای نفت در سال جاری میلادی شده است.

ناصر گفت: اگرچه چین با برخی مشکلات اقتصادی روبه‌روست، اما بخش‌های حمل‌ونقل و پتروشیمی این کشور همچنان نشانه‌هایی از رشد تقاضا را نشان می‌دهند.

قیمت‌ نفت خام شاخص برنت دریای شمال از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود ۱۴ درصد کاهش یافته، زیرا افزایش نرخ‌های بهره به اشتهای سرمایه‌گذاران آسیب رسانده، در حالی که روند امیدوارکننده بهبود شرایط اقتصادی چین پس از چند ماه پایین‌تر از حد انتظار مصرف، تولید و داده‌های بازار دارایی، دچار تزلزل شده است.

عرضه نفت خام روسیه و ایران با وجود تحریم‌های غرب ادامه دارد و کاهش تولید عربستان و دیگر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را جبران می کند.

کد خبر 474801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =