۷.۵ میلیارد دلار سرمایه طی ۲ سال در بخش نفت و گاز جذب شد

معاون اقتصادی وزیر امورخارجه با اشاره به اقدام‌های انجام شده همسو با جذب سرمایه‌ خارجی گفت: در ۲ سال گذشته در بخش نفت و گاز، ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب و عملیاتی شده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مهدی صفری امروز (چهارشنبه، هفتم تیرماه) در همایش امنیت اقتصادی، سلامت و مشارکت با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در ارزآوری، صادرات است، اظهار کرد: در این باره باید تلاش کنیم بازارهای موجود را همسو با صادرات تثبیت کنیم و صادرات پایدار را افزایش دهیم.

وی با اشاره به انجام تزانزیت کالاها از طریق ایران و تلاش‌هایی که در این باره در حال انجام است، افزود: در این دولت تلاش شد تا مسیر ترانزیت کالا تغییر کند. در سفر رئیس‌جمهوری به چین روی این موضوع توافق شد و مسیر ترانزیت کالا از ایران به چین تغییر کرد.

معاون اقتصادی وزیر امورخارجه با اشاره به اقدام‌های انجام شده همسو با جذب سرمایه‌ خارجی تصریح کرد: در بخش نفت و گاز، در ۲ سال گذشته توانستیم ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار جذب سرمایه داشته باشیم که عملیاتی شده است، در این خصوص تامین امنیت سرمایه‌گذاری مهم است و از ما در این باره سوال می‌کنند که ما هم باتوجه به اقدام‌های دیگر قوا در این باره به آنها اطمینان می‌دهیم.

صفری با اشاره به اولویت‌بندی دولت سیزدهم در برقراری ارتباط با کشورهای همسایه گفت: هدف دولت هم‌زمان به برقراری ارتباط مؤثر با کشورهای آفریقایی، چین، روسیه، هند و آمریکای لاتین افزایش صادرات در بازارهای پایدار است.

کد خبر 474885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =