نروژ ۱۸ میلیارد دلار در صنایع نفت و گاز سرمایه‌گذاری می‌کند

دولت نروژ از تصویب سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸ میلیارد دلاری در بخش نفت و گاز این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت نروژ اعلام کرد که با اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد کرون نروژ (۱۸ میلیارد دلار و ۵۱۰ میلیون دلار) سرمایه‌ به شرکت‌های نفتی برای توسعه ۱۹ میدان نفت و گاز که بخشی از راهبرد این کشور اروپایی برای افزایش تولید در دهه‌های آینده است، موافقت کرده است.

پارلمان نروژ در سال ۲۰۲۰ مشوق‌های مالیاتی موقتی را برای تشویق سرمایه‌گذاری در بخش نفت در زمان کاهش فعالیت‌ها ارائه کرد که این اقدام باعث حجم بالای درخواست‌های شرکت‌های فعال در بخش انرژی این کشور اروپایی شد.

در این میان شرکت‌های ایکر بی‌پی (Aker BP)، اکینور، وینترزهال دی (Wintershall Dea) و اوام‌وی تأیید نهایی برای تخصیص سرمایه به‌منظور فعالیت در طرح‌های توسعه‌ای در بخش نفت و گاز نروژ را دریافت کرده‌اند.

ترجه اسلند، وزیر نفت و انرژی نروژ در یک نشست خبری گفت: اینها پروژه‌هایی هستند که به افزایش تولید پایدار در بخش فراساحل نروژ و ایجاد اشتغال و ایجاد ارزش افزوده کمک می‌کنند.

تولید نفت نروژ با مخالفت شدید طرفداران محیط زیست و آنان که نگران آثار سوء مصرف نفت و گاز بر تغییرات آب و هوایی هستند روبه‌روست.

دولت نروژ اعلام می‌کند که منابع نفت و گاز نروژ برای امنیت انرژی اروپا ضروری است و برای دهه‌های آینده نیاز خواهد بود.

نروژ پارسال در زمینه عرضه انرژی به اروپا در پی تنش‌های مسکو - کی‌یف، از روسیه به‌عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده گاز اروپا پیشی گرفت.

کد خبر 475028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =