توسعه و ورود اچ‌اس‌ئی صنعت نفت به حوزه‌های مهندسی و مدیریتی

مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت گفت: حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) در صنعت نفت طی سال‌های اخیر شاهد رشدی قابل‌توجه بوده و امروز این حوزه به بخش‌های مهندسی و مدیریتی ورود کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، مظاهر انصاری صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۳ تیرماه) در نشست رؤسای اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: اچ‌اس‌ئی در سال‌های اخیر به بخش‌های طراحی، جانمایی و مکان‌یابی پروژه‌های نفتی ورود کرده و آتش‌نشانی به یک جزء و واحد بهره‌برداری در دل این مجموعه عظیم تبدیل شده است.

وی با تأکید بر لزوم حمایت مدیران زیرمجموعه‌های نفتی و مدیران واحدهای پالایشی از واحدهای اچ‌اس‌ئی بیان کرد: امیدواریم چتر حمایتی قوی برای حوزه اچ‌اس‌ئی از سوی مدیران وجود داشته باشد تا تجارب ارزشمند این حوزه به ثمر بنشیند و شاهد جهش جمعی و تفاهم‌ کامل در حوزه اچ‌اس‌ئی در زیرمجموعه‌های صنعت نفت باشیم.

مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت تأکید کرد: اچ‌اس‌ئی دینامیک است و نباید به آن نگاه استاتیک داشت، اچ‌اس‌ئی و عملیات پیش خواهد رفت و ما جا می‌مانیم، بنابراین باید دینامیک عمل کنیم و پیش برویم و راهکار ارائه دهیم.

انصاری افزود: آنچه سیستم‌های مدیریتی به ما یاد دادند و درباره آن تحقیق و بررسی شد، تعهد مدیریت و رهبری در تمامی سیستم‌ها به‌عنوان شاخصه اصلی است، بنابراین از زیرمجموعه‌های اچ‌اس‌ئی صنعت نفت در تمامی واحدهای عملیاتی و مدیران پالایشی انتظار می‌رود حمایت و پشتیبانی با قدرت انجام دهند و همکاران نیز حرکت قوی داشته باشند تا اهداف این حوزه به‌طور کامل تحقق یابد.

وی تأکید کرد: اچ‌اس‌ئی در صنعت نفت در سال‌های اخیر در حالی رشد قابل‌توجهی داشته است که نقش ایمنی در صنعت نفت، روزگاری تنها به آتش‌نشان‌ها ختم می‌شد، اما امروز این حوزه اهمیت خود را پیدا کرده و با رشد در حوزه‌های محیطی زیستی و ... وارد حوزه‌های مهندسی و مدیریتی شده است، اما حلقه کلیدی مدیریت کلان در مجموعه‌های پالایشی، حمایت از واحدهای اچ‌اس‌ئی برای تحقق اهداف کل سیستم است.

مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت تصریح کرد: تا امروز نیز این حمایت انجام شده است، اما مأموریت‌های اچ‌اس‌ئی تغییر شکل یافته، بنابراین لازم است سیستم‌ها هم همراه با واحدهای اچ‌اس‌ئی حرکت و پشتیبانی کنند. اگرچه مدیریت‌های ما بر موضوعاتی پافشاری می‌کنند و چالش‌ها و مباحثی نیز در این حوزه شکل می‌گیرد که طبیعی است، اما نباید هیچ گامی در زیرمجموعه‌ها و واحدها بدون پیوست اچ‌اس‌ئی انجام شود.

کد خبر 475148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =