تأمین امنیت انرژی در اقتصاد با عمل به دستورهای قرآنی

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه تأمین امنیت انرژی به‌عهده این بخش از کشور است، گفت: رفتار ما در این بخش از اقتصاد کشور اثرگذار است و اگر قرآن را در رفتار خود پیاده کنیم، می‌توانیم نتایج را ببینیم.

به گزارش خبرنگار شانا، جلیل سالاری امروز (جمعه، ۱۶ تیرماه) در آیین پایانی هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نهج‌البلاغه که همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار شد، با اشاره به اینکه هر اتفاقی که انسان را به یاد خدا می‌اندازد، تعظیم شعائر قرآنی است، اظهار کرد: قرائت قرآن نیز تعظیم شعائر است و در این دوره از مسابقات تلاش بر این بود تا این جایگاه را متفاوت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه دارالقرآن شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در یک اتاق کوچک شکل گرفت، ادامه داد: ثمرات آن را امروز در این مسابقات و در مجموعه وزارت نفت می‌بینیم و بانی آن مرحوم یاوراحمدی بوده است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با تأکید بر اینکه باید امید به رحمت الهی داشته باشیم و استقامت کنیم، گفت: باید در زندگی تلاش کنیم تا دستورهای قرآنی پیاده شود.

سالاری تأکید کرد: باید توکل داشته باشیم و فاصله را از حرف تا عمل جدا کنیم، ما کارگزاران نظام هستیم و نقش خدمت‌رسانی داریم.

وی با اشاره به اینکه تأمین امنیت انرژی به‌عهده این بخش از کشور است، افزود: رفتار ما در اقتصاد کشور اثرگذار است و اگر قرآن را در رفتار خود پیاده کنیم، می‌توانیم نتایج را ببینیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه همه اقدام‌های فرهنگی از جمله حجاب و عفاف، بسیج، روابط عمومی و ستاد اقامه نماز در شورای فرهنگی متمرکز شد، گفت: آثار آن را امروز می‌بینیم و قابل قبول است و امیدواریم سال آینده بازنشستگان را به این جمع اضافه کنیم و خانواده‌ها را در مسابقات شرکت دهیم.

سالاری با اشاره به اینکه قرآن آرامش درونی است، تأکید کرد: افرادی هستند که در آسایش کامل‌اند اما آرامش ندارند.

وی با اشاره به وصیت‌نامه امام خمینی (ره) که می‌گوید «با قلبی آرام و روحی مطمئن از محضر شما مرخص می‌شوم»، ادامه داد: ما مسافر و دارای مقصدی هستیم و در این مقصد نیاز به تهیه توشه داریم وباید در مسیر قرآن این توشه را کسب کنیم.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تصریح کرد: باید قرآن را در زندگی پیاده کنیم، کانون‌های قرآنی را در شرکت‌های تابع شکل دهیم و این فضای قرآنی را پیاده کنیم.

کد خبر 475239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =