تولید روزانه نفت ایران در خلیج فارس ۱۰ هزار بشکه‌ افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با نصب عرشه سکوهای A20 و A21 میدان ابوذر در نیمه دوم امسال تولید نفت این شرکت حدود ۱۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا مهدی‌زاده در بازدید از کارگاه ساخت عرشه سکوهای A20 و A21 میدان ابوذر در خرمشهر گفت: روند ساخت این سکوها هم‌اکنون نزدیک به ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در نیمه دوم امسال در محل مورد نظر نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزن هریک از این سکوها حدود ۱۲۰۰ تن است، افزود: زیرسازه این سکوها پیش‌تر در محل مورد نظر نصب شده و حفاری هشت حلقه چاه در محل سکو تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، همچنین چهار خط لوله دریایی ۸ و ۱۲ اینچ در مجموع به طول ۱۸ کیلومتر پیشرفت ۹۰ درصدی دارد، عملیات کابل‌اندازی سه رشته کامپوزیت و فیبر به طول حدود ۱۴ کیلومتر انجام شده و اتصال‌های پایانی اسپول به سکوها در حال تکمیل است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اعلام اینکه موارد مربوط به پیش‌راه‌اندازی این پروژه تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد، ادامه داد: با تلاش کارکنان این شرکت و پیمانکار، مراحل حمل، نصب و راه‌اندازی این سکوها تا پایان امسال به نتیجه می‌رسد و شاهد افزایش تولید ۱۰ هزار بشکه‌ای میدان ابوذر در خلیج‌فارس خواهیم بود.

کد خبر 475279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =