همکاری با پاکستان در بخش انرژی یکی از راهبردهای ایران است

رئیس‌جمهوری ضمن اشاره به راهبرد ایران مبنی بر تبدیل مرزهای امنیتی به مرزهای امن و اقتصادی، توسعه بازارچه‌های مرزی و همکاری‌ها در بخش انرژی با پاکستان را از راه‌های تحقق این راهبرد دانست و بر فعالیت بیشتر هر دو کشور برای تسریع در تحقق این موضوع تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدابراهیم رئیسی امروز (یکشنبه، ۲۵ تیرماه) در دیدار با ژنرال سید عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان، با بیان اینکه تقویت روابط با کشورهای همسایه، همسو و مسلمان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، به اراده جدی دو کشور برای گسترش روابط اشاره و اظهار کرد: تسریع در اجرای توافق‌های فی‌مابین موجب ارتقای بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان و به تبع آن ارتقای سطح روابط سیاسی دو همسایه خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلال در روابط کشورهای منطقه، بر تقویت همکاری‌ها و تعاملات دوجانبه و منطقه‌ای با استفاده از فرصت‌ها و زمینه‌های موجود و تبادل ظرفیت‌های متقابل تأکید کرد.

ژنرال سیدعاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با تجلیل از سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت روابط با همسایگان به‌ویژه پاکستان آن را فرصتی بسیار با ارزش برای جهان اسلام دانست.

وی با اشاره به مرز مشترک طولانی دو کشور و ظرفیت بالای تبادلات مرزی، گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری و مرزی دو کشور را موجب ارتقای شرایط امنیتی دانست و گفت: توافق‌های خوبی برای افزایش سطح امنیت در مرزهای مشترک حاصل شده و تلاش ما بر تسریع در اقدام‌های در حال انجام برای ایجاد امنیت پایدار متمرکز است.

کد خبر 475701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =