افزایش ظرفیت عملیاتی پهلودهی یدک‌کش‌ها در پایانه نفتی خارک

رئیس پایانه نفتی خارک از افزایش ظرفیت‌های عملیاتی اسکله پهلوگیری یدک‌کش‌ها در این پایانه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، سیدابراهیم حسینی گفت: عملیات دریایی به‌عنوان یکی از اداره‌های عملیاتی و قسمت‌های کلیدی است که آمادگی و چابکی و سرعت عملیات آن با رضایت‌مندی مشتریان ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: عملیات دریایی وظیفه پهلودهی و جداسازی نفتکش‌ها را در اسکله‌ها و دریا به‌عهده دارد که این کار به‌دست کارکنان متخصص و به‌وسیله شناورها (یدک‌کش‌ها و قایق‌های عملیاتی) انجام می‌شود.

رئیس پایانه نفتی خارک تصریح کرد: اسکله‌ در عملیات دریایی پناهگاه و محل پهلوگیری شناورهایی است که هنگام نیاز تعمیراتی شناورها و جابه‌جایی کارکنان، قطعه و ادوات و ... یدک‌کش‌ها به درون حوضچه رفت و آمد دارند.

حسینی اظهار کرد: برای بالا بردن توان عملیاتی و جبران کمبود تعداد پهلوگاه در حوضچه، تصمیم گرفته شد از امکانات، نیروی انسانی و توانمندی داخلی شرکت، اسکله‌های پهلودهی شناورها ساخته و ترمیم شود که این کار با توانمندی متخصصان عملیات دریایی، اچ‌اس‌ئی و کالا با صرف ۱۰۰۰ نفرساعت کار و صرفه‌جویی مالی ۱۰۰ میلیارد ریالی انجام شد و به بهره‌برداری رسید.

وی تأکید کرد: با انجام این پروژه، ضمن افزایش توان عملیاتی پهلودهی یدک‌کش‌ها در اسکله، ترافیک حوضچه به نصف کاهش یافت و از برون‌سپاری کار به پیمانکار جلوگیری شد.

کد خبر 475801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =