فهرست قیمت اختصاصی تاسیسات نفت و گاز روزآمد و ابلاغ شد

نسخه نهایی سال ۱۴۰۲ فهرست بهای اختصاصی تأسیسات نفت و گاز برای استفاده در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش از سوی معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهش و فناوری به‌روزآوری و ابلاغ شد.

به گزارش شانا به نقل از معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، استفاده از فهرست قیمت اختصاصی تأسیسات نفت و گاز مزایای کلیدی همچون شفاف‌سازی و برآورد دقیق هزینه مورد نیاز پروژه‌ها، همسان‌سازی قیمت‌های برآوردی کارهای اجرایی پروژه‌ها، کاهش و حذف روش‌ها و قیمت‌های غیرکارشناسانه، کاهش اختلاف‌ها و دعاوی پیمانکاران با کارفرما، نزدیک کردن مبالغ پیشنهادی در فرآیند ارزیابی مالی مناقصه‌ها و تسهیل در روند تصمیم‌گیری‌های صحیح کارفرما به‌منظور انتخاب پیمانکار، ایجاد بستری برای محاسبه تعدیل و به‌روزرسانی مبالغ پروژه به همراه خواهد داشت.

تدوین و روزآمد کردن فهرست قیمت اختصاصی تأسیسات نفت و گاز در رشته‌های مختلف جزو مسئولیت‌هایی است که از زمان تشکیل معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری ابلاغ شده است. در این زمینه پیشنهادهایی از شرکت‌های تابع و انجمن‌های پیمانکاری صنعت نفت دریافت و پس از بررسی و اولویت‌سنجی آنها، کارگروه‌های تخصصی به‌منظور تصویب نهایی تشکیل می‌شود. هم‌زمان تجزیه و تحلیل، احصا و نهایی‌سازی نرخ عوامل هزینه، تغذیه آن در فهرست ‌بهای اختصاصی صنعت نفت و سرانجام روزآمد، مقایسه و صحت‌سنجی ردیف‌های عملیاتی تمام فهرست‌بها صورت می‌پذیرد.

موضوع‌های برجسته و روزآمدشده در فهرست قیمت سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ که متعاقب دریافت نیازها و پیشنهادها و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و حضور همه ذی‌نفعان از شرکت‌های تابع وزارت نفت اعمال شده شامل حوزه‌های عملیاتی لوله‌های پلی‌اتیلن سایز ۲۰۰ و ۲۲۵ میلی‌متر، لوله‌های فولادی دو اینچ، تکمیل عایق‌کاری با روش FBE و فیبر نوری (مجموعاً ۱۵۰ ردیف عملیاتی جدید) در فهرست‌بهای خطوط لوله گاز شهری و خطوط لوله بین‌شهری انتقال نفت و گاز سال ۱۴۰۲ است.

آن دسته از اصلاحات پیشنهادی که با هدف به‌روزآمد کردن همه فهرست قیمت به‌صورت مستمر در طول سال دریافت شده‌اند نیز پس از بررسی و تأیید لحاظ شده‌اند.

این دستاورد که حاصل تلاش و هم‌افزایی اداره کل نظام فنی اجرایی و ارزشیابی طرح‌های معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با شرکت‌های تابع وزارت نفت است، نتیجه بیش از ۶ ماه تلاش و با تخصیص بالغ بر هزار و ۱۰۰ نفر ساعت بوده است.

کد خبر 475805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =