۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
  • کد خبر: 476693
قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت خام روز سه‌شنبه به‌دنبال افت بیش‌ از انتظار واردات و صادرات چین در ماه ژوئیه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انتشار داده‌های مربوط به افت بیش‌ از انتظار واردات و صادرات چین در ماه ژوئیه که نشان‌دهنده بهبود کُند شرایط بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان پس از شیوع بیماری کروناست، سبب شد قیمت‌های نفت خام روز سه‌شنبه (۱۷ مردادماه) یک درصد کاهش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه به وقت گرینویچ با ۹۳ سنت، معادل ۱.۱ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۴۱ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز روز سه‌شنبه با ۸۸ سنت، معادل ۱.۱ درصد کاهش با قیمت ۸۱ دلار و ۶ سنت برای هر بشکه معامله شد.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد چین در ماه ژوئیه روزانه ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه نفت خام وارد کرده است. این مقدار نسبت به ماه ژوئن ۱۸.۷ درصد کاهش یافته، اما نسبت به سال قبل همچنان ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مجموع واردات این کشور نسبت به سال گذشته ۱۲.۴ درصد و صادرات آن ۱۴.۵ درصد کاهش یافت که هر دو با کاهش بیشتر از حد انتظار همراه بوده است.

باوجود داده‌های ناامیدکننده، برخی تحلیلگران همچنان درباره چشم‌انداز تقاضای سوخت چین برای ماه اوت تا اوایل ماه اکتبر خوش‌بین بودند.

در بخش عرضه نیز عربستان سعودی هفته گذشته اعلام کرد که کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت خود را یک ماه دیگر شامل ماه سپتامبر ادامه می‌دهد و با این اقدام فرصتی را برای کاهش بیشتر بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان ایجاد می‌کند.

روسیه نیز اعلام کرد صادرات نفت خود را در ماه سپتامبر ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر داده‌های مربوط به ذخیره‌سازی نفت و سوخت ایالات متحده هستند.

کد خبر 476693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =