صادرات نفت در شرایط تحریمی افزایش یافته است

رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش مقدار صادرات نفت در شرایط تحریمی خبر داد و خواستار اختصاص این درآمدها به توسعه زیرساخت‌ها و تقویت صندوق تأمین اجتماعی شد.

به گزارش شانا، داود منظور در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از لایحه دوفوریتی اصلاح بودجه ۱۴۰۲ گفت: این لایحه اصلاحیه کوتاهی است که ناظر به بعضی از ایرادهای اجرایی کوچک قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور است تا بتوانیم قانون را سریع و کامل اجرا کنیم.

وی افزود: این لایحه به روان شدن اجرای قانون بودجه امسال کمک می‌کند، اگر این لایحه امروز تصویب شود بهتر از فرداست زیرا بخش‌های سلامت، آموزش، بازنشستگان، و توسعه زیرساخت‌ها به قانون بودجه وابسته هستند.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: یکی از پیشنهادهای این لایحه برای فروش نفت است که در قانون موجود مجلس دولت را مکلف کرد روزانه ۱.۴ میلیون بشکه نفت صادر کند، اما تاکنون بر اساس اعلام وزارت نفت مقدار صادرات روزانه از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه عبور کرده است؛ از این رو می‌خواهیم مازاد ظرفیت تولید نفت را صادر و منابع آن را صرف تکمیل زیرساخت‌ها و بازپرداخت بخشی از بدهی‌های دولت به صندوق تأمین اجتماعی کنیم تا از ظرفیت صادرات نفت در شرایط تحریمی حداکثر استفاده را ببریم.

منظور تصریح کرد: نیاز است مواردی از این لایحه دوفوریتی در جداول ۷، ۸ و ۹ قانون بودجه اجرا شود. در این جداول تعداد ردیف بودجه دستگاه‌ها نشان‌دار شده و تنها به یک دستگاه اختصاص یافته است که این مورد در کمیسیون تلفیق بودجه امسال در لایحه اعمال شده بود، در حالی که این ردیف بودجه‌ها  به سه یا چهار دستگاه اختصاص دارد، از این رو درخواست اصلاح این ردیف بودجه‌ها را داریم.

وی افزود: پیشنهاد اصلاح مالیات اعضای هئیت علمی و قضات در قانون کنونی بودجه مالیات استادان دانشگاه‌ها و قاضی‌ها پلکانی شده است که سبب نارضایتی در میان اعضای هیئت علمی شده و تعدادی از آنها ترجیح می‌دهند ترک خدمت کنند.

کد خبر 476869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =