درآمدهای نفتی امسال ۴۲ درصد افزایش یافته است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بخش درآمدهای نفتی افزایش ۴۲ درصدی داشته‌ایم که به نسبت پارسال ۵۷ درصد رشد درآمد نفتی تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار شانا، داوود منظور در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با اشاره به تعامل سازنده مجلس و دولت اظهار کرد: این همکاری امسال منجر به تحقق کامل شعار سال می‌شود و همه توان و ظرفیت‌مان را مصروف این می‌کنیم تا آنگونه که قانون را نوشته‌اید، اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه نکاتی در گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وجود دارد، افزود: از همکاری سازنده کمیسیون و رئیس کمیسیون با سازمان برنامه تشکر می‌کنم، به‌طور معمول در ۴ ماه نخست سال منابع بودجه‌ای به‌طور کامل تحقق نمی‌یابد زیرا وصول مالیات‌ها در ۲ ماه نخست سال پایین است و تا آیین‌نامه‌های اجرایی آماده و زمینه برای اجرا فراهم شود، زمان می‌برد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در زمینه درآمد نفتی رشد ۴۲ درصد داشته‌ایم که به نسبت پارسال ۵۷ درصد رشد درآمد نفتی تحقق یافته است. یکی از نکات فروش نفت بر اساس آنچه که در قانون پیش‌بینی شده است این بود که روزانه ۱.۴ میلیون بشکه نفت به فروش برسد که این فروش انجام می‌شود، اما به‌دلیل شرایط تحریم تحقق درآمدها زمان‌بر است و تا درآمد فروش در اختیار ما قرار گیرد مسیری باید طی شود، با این حال صادرات نفت و میعانات گازی بیش از ۱.۴ میلیون بشکه در روز انجام می‌شود.

منظور اظهار کرد: دولت تکمیل طرح‌های حوزه انتخابیه‌ نمایندگان را در دستور کار دارد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان سال، ۱۵۰۰ طرح‌ و پروژه‌ افتتاح شود، سرانجام باید گفت درآمد واگذاری تملک‌ دارایی‌ ۲۶ همت تخصیص یافته که رشد دو برابری داشته است.

وی درباره پرداخت یارانه نقدی گفت: این یارانه در موعد مقرر پرداخت می‌شود، افراد زیر پوشش سازمان‌های حمایتی مورد توجه دولت قرار دارند و افزایش ۴۰ درصدی مستمری افراد زیر پوشش کمیته امداد را دنبال می‌کنیم که ۲۰ درصد آن انجام شده و ۲۰ درصد دیگر باید از منابع گاز مایع انجام شود که منتظر تأمین آن از سوی وزارت نفت هستیم بنابراین عقب‌افتادگی مستمری‌ها را جبران می‌کنیم.

کد خبر 477014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =