گازرسانی به ۶ شهر و ۸۰۳ روستای کرمان به‌زودی تکمیل می‌شود

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ضمن قدردانی از روند توسعه گازرسانی در استان کرمان گفت: اکنون یک هزار و ۲۵۳ شهر، بیش از ۳۹ هزار روستا و ۱۵۱ هزار صنعت در کشور از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی در آیین تکریم مدیرعامل پیشین و معارفه سرپرست جدید شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه تاکنون ۴۳۰ هزار کیلومتر شبکه و بیش از ۳۰ هزار کیلومتر خطوط انتقال در کشور اجرا شده است، اظهار کرد: افتخاری است که بگوییم در بحث گازرسانی، بیش از ۹۴ درصد از خانوارهای شهری و روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و گفتنی است نزدیک به ۷۵ درصد سبد انرژی کشور وابسته به گاز است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۳۰ میلیارد مترمکعب گاز در سال ۱۴۰۱ در سطح کشور توزیع شده، بیان کرد: ۲۷ درصد مصرف گاز مرتبط با بخش خانگی بوده و مابقی مربوط به صنعت و نیروگاه‌ها است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: امسال هم نسبت به سال‌های گذشته بیشترین گاز به نیروگاه‌ها داده شده و در این بخش رکورد زدیم که نتیجه آن پایداری صنعت برق در تابستان است.

رحمانی به ناترازی گاز در سال ۱۴۰۱ اشاره و اظهار کرد: سال‌هاست در بحث توسعه و گازرسانی کار می‌کنیم و در کنار آن در بخش تولید هم اتفاق‌های خوبی افتاده و بیش از ۸۵۰ میلیون مترمکعب در روز تولید گاز داریم، اما با توجه به سرعت بالای توسعه در سال ۱۴۰۱، با روزانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب ناترازی روبه‌رو بودیم و این ناترازی با توجه به پیشرفت گازرسانی در سال ۱۴۰۲ هم وجود دارد، بنابراین یکی از درخواست‌های ما از همه‌ بخش‌ها به‌ویژه مشترکان بخش خانگی و تجاری، مدیریت مصرف است.

وی پیشرفت استان کرمان در گازرسانی را قابل تقدیر دانست و افزود: پروژه‌های بزرگی در حال اجراست و امیدواریم بتوانید با ادامه دادن این راه در توسعه بیشتر استان شریک باشید.

منوچهر فلاح، مدیرعامل پیشین شرکت گاز استان کرمان نیز در سخنانی گفت: شاخص‌هایی مانند بهره‌مندی بیش ۸۵ درصد خانوارهای استان کرمان از نعمت گاز طبیعی، انتخاب این شرکت به‌عنوان برترین شرکت گاز استانی، اجرای نزدیک به ۱۱ هزار کیلومتر خط لوله، ثبت رکورد بی‌سابقه اجرای ۲۵۰۰ کیلومتر شبکه و کسب رتبه‌های برتر در امور فرهنگی از جمله عفاف و حجاب، اقامه نماز و... برگ زرینی در کتاب تاریخ شرکت گاز استان کرمان خواهد بود که بی‌شک این پیشرفت، ماحصل تلاش خالصانه همه همکاران است و من خوشحالم که با خدمت در شرکت گاز استان کرمان سهم کوچکی در پیشرفت دیار کریمان داشته‌ام.

محمدرضا سلیمانی، سرپرست شرکت گاز استان کرمان هم در این آیین بیان کرد: تلاشمان را در همه سطوح سازمان برای پیشبرد پروژه‌های اجرایی به‌منظور دستیابی به درصد میانگین زیر پوشش کشور به‌کار خواهیم بست.

وی افزود: با پیگیری و اقدام‌های هدفمند، ان‌شاءالله تا پایان سال ۱۴۰۲ فراتر از برنامه‌های تکلیفی شرکت ملی گاز ایران اقدام خواهیم کرد و در حوزه‌های شهری، روستایی و صنایع به‌منظور تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد تولید)، توسعه گازرسانی با قوت و جدیت دنبال می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان کرمان در پایان گفت: همکاری هرچه بیشتر با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان و ستاد شرکت ملی گاز سبب افزایش تاب‌آوری موفق در حوزه گازرسانی شده است.

گازرسانی به ۶ شهر و ۸۰۳ روستای کرمان به‌زودی تکمیل می‌شود

براساس این گزارش، مسلم رحمانی همچنین در دیدار با استاندار کرمان اظهار کرد: در مجموع ۲۱ هزار کیلومتر خطوط شبکه گاز در استان کرمان اجرا شده و تنها گازرسانی به ۶ شهر باقی مانده که پروژه گازرسانی به چهار شهر در حال اجراست و دو شهر دیگر نیز به‌زودی گازرسانی می‌شوند.

وی افزود: پارسال هم ۲۵۰۰ کیلومتر خطوط شبکه گاز در استان کرمان اجرا شد که برابر با کارهای انجام‌شده در چند استان است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: گازرسانی به ۸۰۳ روستای استان کرمان نیز در حال اجراست که ضریب پوشش گاز روستایی را به ۸۴ درصد می‌رساند.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت: اجرای خط لوله یازدهم سراسری گاز، نه‌تنها برای طرح‌های توسعه جدید استان کرمان، بلکه ادامه فعالیت‌های کنونی نیز دارای اهمیت است.

وی تصریح کرد: عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه گازرسانی استان وجود داشت که با اقدام‌های جهادی در دولت سیزدهم، فاصله ما با میانگین کشوری کم شد.

وی در پایان به ضرورت گازرسانی به مناطق مختلف و بخش‌های خانگی و صنعت اشاره و بیان کرد: اجرای خط لوله یازدهم سراسری، برای پایداری شبکه گاز استان اهمیت زیادی دارد و این مهم نه‌تنها طرح‌های توسعه جدید، بلکه فعالیت‌های کنونی و معمول را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

کد خبر 477053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =