گازرسانی به ۲ شهر و ۸۷ روستای هرمزگان به همت شرکت گاز بوشهر

مدیرعامل شرکت‌ گاز استان بوشهر اعلام کرد که این شرکت از مردادماه پارسال به‌عنوان معین گازرسانی به بخشی از مناطق غرب استان هرمزگان، گازرسانی به دو شهر و ۸۷ روستا در غرب این استان را عهده‌دار شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی‌اکبر فقیه در این باره گفت: این موضوع در قالب سه محور شامل محورهای کوشکنار از توابع شهرستان پارسیان و محورهای مهران و رستاق از توابع شهرستان لنگه برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: گازرسانی به این شهرها و روستاهای واقع در منطقه استان هرمزگان، با اجرای ۱۲۶ کیلومتر خط تغذیه، احداث پنج ایستگاه تقلیل فشار گاز (تی‌بی‌اس)، ۸۷۰ کیلومتر شبکه فلزی و پلی‌اتیلن و حدود ۱۲ هزار فقره انشعاب با اعتبار ۹۰۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت‌ گاز استان بوشهر افزود: محور کوشکنار که عملیات اجرایی آن از ابتدای بهمن‌ماه پارسال آغاز شده شامل یک شهر و ۶ روستا به طول تقریبی ۱۱۰ کیلومتر است که اکنون با اجرای حدود ۵۰ کیلومتر، پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی دارد و تا پایان سال، این پروژه به‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد  و ۲۵۰۰ فقره انشعاب در این منطقه نصب می‌شود.

فقیه با بیان اینکه عملیات گازرسانی به محور مهران با توجه به گستردگی منطقه و وجود دو منبع تغذیه گاز نیز در دو بخش در حال اجراست، گفت: گازرسانی به این شهر و روستاها مستلزم اجرای ۷۸ کیلومتر خط تغذیه گاز، احداث سه ایستگاه تقلیل فشار و ۴۳۲ کیلومتر شبکه است که اکنون با اجرای حدود ۱۴۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در این منطقه، پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم، ضمن آنکه پیش‌بینی می‌شود این پروژه شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد و ۴۶۰۰ فقره انشعاب نیز در محور مهران نصب شود.

وی تصریح کرد: شرکت گاز استان بوشهر در بحث گازرسانی به محور رستاق هرمزگان به‌منظور افزایش سرعت پروژه‌ها با افزایش تعداد پیمانکاران محدوده گازرسانی را به سه بخش تقسیم کرده که هر سه بخش در حال فعالیت هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر، بخش نخست اجرای خط فلزی تغذیه به طول ۴۸ کیلومتر به همراه احداث دو ایستگاه تقلیل فشار گاز اکنون با اجرای حدود ۵ کیلومتر، ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا خردادماه سال آینده این خط به بهره‌برداری می‌رسد.

فقیه اظهار کرد: بخش دوم اجرای شبکه گازرسانی به ۱۳ روستا به طول تقریبی ۱۷۰ کیلومتر به‌همراه ۲۰۰۰ فقره انشعاب است که با اجرای حدود ۸۰ کیلومتر، حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا خردادماه سال آینده با نصب ۲۲۰۰ هزار فقره انشعاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اجرای شبکه گازرسانی به ۱۹ روستا را بخش سوم این پروژه اعلام کرد و افزود: این پروژه شامل ۱۸۲ کیلومتر شبکه پلی‌اتیلن به همراه ۲۵۰۰ فقره انشعاب است که اکنون با اجرای حدود ۱۰ کیلومتر شبکه گازرسانی، پیشرفت فیزیکی حدود ۱۰ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر یادآور شد: این شرکت با برنامه‌ریزی منسجم و تجربه موفق همکاران، در کمترین زمان ممکن، ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی خود را به ۹۹ درصد رساند و اکنون با همین روحیه، همراه مردمان هرمزگان است تا هرچه زودتر این خطه از کشور نیز از موهبت الهی گاز بهره‌مند شود.

کد خبر 477176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =