مجوز بعضی از طرح‌های پتروشیمی غیرفعال به طرح‌های زنجیره ارزش تغییر کرد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بازنگری مجوز طرح‌های غیرفعال صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مجوز حدود ۱۰ تا ۱۵ طرح غیرفعال باطل شد و برخی از آنها به طرح‌های زنجیره ارزش تغییر کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی عصر دوشنبه (۳۰ مردادماه) در دیدار اعضای کمیسیون انرژی با وزیر نفت با اشاره به اینکه امسال شصتمین سالروز صنعت پتروشیمی را خواهیم داشت، اظهار کرد: هدف از توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر است که اقدام‌های بسیار مطلوبی در توسعه صنعت پتروشیمی در دو سال اخیر انجام شده است.

وی افزود: تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی به‌عنوان مهم‌ترین رویکرد در وزارت نفت دولت سیزدهم هدف‌گذاری شده است تا به خودکفایی در زنجیره تأمین تا محصولات نهایی در این صنعت دست یابیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تلاش‌های گسترده انجام شده برای تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: سند توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی به‌عنوان راهبرد اصلی توسعه این صنعت در اردیبهشت‌ماه رونمایی و به تمام هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی ابلاغ شد که باید به سمت آن حرکت کنند.

شاهمیرزایی ادامه داد: مجوز طرح‌های غیرفعال صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم بازنگری شد و مجوز حدود ۱۰ تا ۱۵ طرح غیرفعال باطل شد و برخی از آنها تغییر کرد. برای نمونه طرح‌هایی که نیاز به خوراک از بالادست داشتند به‌دلیل ناترازی انرژی به طرح‌های زنجیره ارزش تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه حوزه دانش‌بنیان‌ها از دیگر موارد مهمی است که بسیار در این دولت به آن پرداخته شده است، تصریح کرد: همه کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی تا پایان دولت سیزدهم بومی خواهد شد.

کد خبر 477356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =