حضور هیئت ونزوئلایی در تهران برای پیشبرد پروژه توسعه پایانه نفتی خوزه

نمایندگان شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا) با هدف آغاز فرآیند اجرا قرارداد افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و صادرات پایانه نفتی خوزه ونزوئلا که هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری به کاراکاس امضا شده بود به دعوت گروه پتروپارس به ایران سفر کردند.

به گزارش شانا به نقل از پتروپارس، هیئت ونزوئلایی متشکل از ۹ تن از مدیران و کارشناسان شرکت ملی  نفت ونزوئلا بود و عصر  چهارشنبه (یکم شهریورماه) وارد تهران شدند.

این هیئت در سفر به ایران ضمن بازدید از پالایشگاه دهم پارس جنوبی (فاز ۱۹)، مجتمع پتروشمی آریاساسول، اسکله‌های تحت قرارداد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی، طرح احداث مجتمع پتروشیمی هنگام و سکوی طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی مشترک پارس جنوبی، با توانمندی شرکت‌های ایرانی در اجرای طرح‌های توسعه صنعت نفت و گاز آشنا می‌شوند.

این سفر همسو با برگزاری نشست آغازین پروژه (Kick off Meeting) افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و صادرات پایانه نفتی خوزه ونزوئلا با مدیران ارشد گروه پتروپارس به‌عنوان طرف ایرانی و پیمانکار اجرای این قرارداد و نهایی‌سازی فرآیندهای آغازین اجرای قرارداد انجام شده است.  

شایان یادآوری است که قرارداد ۶۴.۶ میلیون دلاری افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و صادرات پایانه نفتی خوزه ونزوئلا که هم‌زمان با سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به کاراکاس در خردادماه ۱۴۰۲ و در پی امضای تفاهم‌نامه همکاری وزیران نفت دو کشور، بین پتروپارس و شرکت ملی نفت ونزوئلا امضا شد.

این سند نخستین قرارداد بین‌المللی نفت و گاز یک شرکت ایرانی است که در قالب قرارداد EPC (مهندسی، تأمین و ساخت) و با تأمین مالی ازسوی طرف ونزوئلایی امضا و بر اساس آن پتروپارس متعهد شده است ظرف یکسال، ظرفیت ذخیره‌سازی پایانه خوزه را با تعمیر، احداث، تکمیل و بازسازی مخازن ذخیره‌سازی، تعمیرات اساسی ایستگاه‌های پمپاژ و تجهیزات تخلیه و بارگیری، افزایش دهند و بهسازی کند.

قرارگرفتن ۲۰ درصد از ذخایر زیر زمینی نفت دنیا در منطقه آمریکای لاتین، برخورداری ونزوئلا از بالاترین سطح ذخایر نفتی جهان، گشایش‌های اقتصادی انجام شده و حضور شرکت‌های خارجی در این کشور و روابط نزدیک تهران و کاراکاس سبب توجه ویژه گروه پتروپارس به منطقه آمریکای لاتین به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی فعالیت‌های برون‌مرزی خود، شده است.

کد خبر 477423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =