دولت سیزدهم هیچگاه فروش نفت را به برجام و تحریم‌ها گره نزد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم فروش نفت را به برجام و تحریم‌ها گره نزد، هرچند تحریم‌ها آثار خود را دارد، اما با تلاش و جدیت این دولت اقدام‌های قابل قبولی انجام شده است.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به اقدام‌های مثبت وزارت نفت در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: در حالی که دولت سیزدهم صنعت نفت را با فروش کمتر از نیم میلیون بشکه در روز از دولت پیش تحویل گرفت، اما با رویکردهای مثبت وزارت نفت و تأکید بر توسعه دیپلماسی انرژی، امروز شاهد افزایش صادرات نفت و میعانات هستیم.

وی افزود: در حالی که در گذشته بیان می‌شد نمی‌شود و نمی‌توانیم، اما دولت سیزدهم هیچگاه فروش نفت را به برجام و تحریم‌ها گره نزد، هرچند تحریم‌ها آثار خود را دارد، اما با تلاش و جدیت این دولت اقدام‌های قابل قبولی انجام شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: همان‌طور که وزیر نفت اعلام کرده است با دیپلماسی قوی انرژی در دولت سیزدهم صادرات نفت کشور در سخت‌ترین شرایط ممکن دو برابر شد، همچنین روابط خوبی که دولت سیزدهم در توسعه همکاری تجاری خود با کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای منطقه برقرار کرد که سبب شد تولید و صادرات نفت افزایش یابد.

حسین‌زاده به صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه انرژی نیز اشاره و اظهار کرد: نباید از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه، تأمین و نگهداشت، بازسازی و نوسازی ناوگان در حوزه نفت گاز و پتروشیمی غافل شویم.

کد خبر 477489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =