افزایش ۵ درصدی تزریق گاز به مخازن سراجه و شوریجه

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که حجم تزریق گاز به مخازن ذخیره‌سازی سراجه و شوریجه در ۱۵۱ روز سپری‌شده امسال نسبت به زمان مشابه پارسال پنج درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی گفت: حجم تزریق به مخازن گازی سراجه و شوریجه در ۱۵۱ روز سپری‌شده امسال از ۱۹۸۵ میلیون مترمکعب به ۲۰۷۸ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: در این مدت، مجموع گاز ذخیره‌شده در مخازن سراجه و شوریجه نیز با ۹ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱، از ۳۱۵۱ میلیون مترمکعب به ۳۴۳۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در ادامه، با اشاره به اهمیت ذخیره‌سازی گاز طبیعی بیان کرد: موضوع ذخیره‌سازی گاز به ‌دلیل برخورداری از مزیت‌های اقتصادی، ایمن بودن و دسترسی آسان، در سال‌های گذشته در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت که یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها، ایجاد تأسیسات ذخیره‌سازی شوریجه در استان خراسان رضوی بود تا این انرژی پاک و ارزان در دسترس هموطنان قرار گیرد.

جولایی یادآور شد: با توجه به نقش این تأسیسات در پایداری و تأمین گاز طبیعی به‌ویژه در روزهای سرد زمستانی، روند اجرایی عملیات فاز ۲ ذخیره‌سازی گاز شوریجه نیز در منطقه خانگیران سرخس با نظارت و پیگیری شرکت ملی گاز ایران در حال اجراست و در آینده‌ای نزدیک با راه‌اندازی فاز ۲، شاهد پایداری بیشتر و تأمین گاز مصرفی به‌ویژه در منطقه شمال و شمال شرق کشور خواهیم بود.

کد خبر 477621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =