نگاه دولت سیزدهم تقویت دیپلماسی انرژی است/ رقابت دانش‌بنیان‌های ایرانی با تولیدکنندگان آمریکایی کمپرسور صنایع پالایشی

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه نگاه دولت سیزدهم تقویت دیپلماسی انرژی و اقدام برای اجرای پروژه‌های فراسرزمینی و فرآورش نفت خام ایران در پروژه‌های فراسرزمینی است، گفت: صدور تجهیزات و خدمات فنی مهندسی برای نخستین بار در کشور از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، جلیل سالاری در آیین رونمایی از نخستین کمپرسور صادراتی شرکت آراز صنعت آسیا (آصا) که صبح امروز (دوشنبه، ششم شهریورماه) هم‌زمان با هفته دولت در محل کارخانه این شرکت در شهر قدس برگزار شد، اظهار کرد: نخستین قرارداد در حوزه صدور تجهیزات ایرانی با شرکت دانش‌بنیان ایرانی آصا به ثمر نشست و این شرکت توانست با بومی‌سازی این کمپرسور که دانش‌فنی آن در اختیار شرکت‌های آمریکایی و اروپایی بود، در رقابت با تجهیزات آمریکایی در این حوزه قرار گیرد که گام بسیار مهمی در شرایط تحریم است.

وی تأکید کرد: برای اجرای پروژه فراسرزمینی ال‌پالیتو حدود ۲ میلیون قلم کالا درخواست و با رونمایی از کمپرسور تولید داخل، به حوزه صدور تجهیزات بومی با فناوری خاص نیز ورود کردیم.

معاون وزیر نفت در امور پالایش از بازگشت سرمایه این طرح طی چهار ماه خبر داد و گفت: این طرح یک پروژه زیست محیطی محسوب می‌شود که با نصب آن در واحد تقطیر، از حجم گاز مشعل کاسته و برای نخستین بار در پالایشگاه ال‌پالیتو، گاز مایع تولید می‌شود.

سالاری از در راه بودن سفارش‌های بعدی برای تحویل کمپرسورهای ساخت داخل خبر داد و تصریح کرد: با ارسال نخستین تجهیز در روزهای آینده، سفارش‌های بعدی برای صدور کمپرسور واحدهای فرآیندی این پالایشگاه انجام خواهد شد.

کد خبر 477627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =