۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
  • کد خبر: 477645
نشتی خطوط لوله نفت در گناوه مهار شد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: ورود نفت به دریا از محل نشتی لوله نفتی در فاصله ۲ مایلی بندر گناوه مهار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی امروز (دوشنبه، ششم شهریورماه) در نشست با فرماندار گناوه اظهار کرد: در پی نشتی یکی از لوله‌های زیردریایی نفت در فاصله ۲ مایلی بندر گناوه و در عمق تقریبی ۶ متری دریا، نخستین اقدام‌ها با تشکیل کمیته مدیریت بحران در جزیره خارک و بسیج امکانات در کمتر از ۲۴ ساعت انجام و ورود نفت به دریا مهار و محل نشتی نیز شناسایی شد.

وی افزود: امکانات و تجهیزات دریایی در منطقه مستقر شده است و شناورهای سازمان بنادر و دریانوردی در حال جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی در سطح دریا هستند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در نظر داریم با استقرار شناورهایی که برای تعمیر خطوط زیر دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد بتوانیم محل نشتی را تعمیر کنیم و خط را در سرویس عملیاتی قرار دهیم.

غریبی تصریح کرد: با توجه به اینکه این خط یکی از خطوط لوله ورودی به جزیره خارک و لوله صادراتی نفت کشور به‌شمار می‌رود، خوشبختانه با جابه‌جایی انجام‌شده هیچ مشکلی در صادرات نفت کشور ایجاد نشده است.

به گفته وی، با برنامه‌ریزی محل نشتی که جزئی است نیز تعمیر شد و طی دو هفته آینده این خط وارد مدار خواهد شد و همه امکانات منطقه نیز با همکاری فرماندار بسیج شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأکید کرد: خوشبختانه آلودگی در سطح ساحلی نداشتیم و آلودگی در سطح دریا با همکاری منطقه در حال جمع‌آوری است.

غریبی اعلام کرد: دغدغه ما دغدغه محیط زیستی است که امیدواریم کمترین تبعات را داشته باشد و بتوانیم با مهار این آلودگی و جمع‌آوری لکه‌ها مانع گسترش آلودگی نفتی در ساحل شویم.

کد خبر 477645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =