رویکرد وزارت نفت و صنعت گاز در دولت سیزدهم، باور و اتکا به توان داخل است

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: صنعت نفت به‌ویزه در بخش گاز طی دو سال گذشته افتخارهای بزرگی کسب کرده که از جمله آن می‌توان به گشایش فازهای ۱۴ و ۱۱ مجتمع گاز پارس جنوبی، دیپلماسی موفق انرژی و افزایش صادرات گاز اشاره کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران مجید چگنی شامگاه دوشنبه (۶ شهریورماه) در نشست مشترک هیئت‌ مدیره شرکت ملی گاز ایران با هیئت‌ رئیسه مجتمع گاز پارس جنوبی که در سالن کنفرانس این مجتمع برگزار شد، با اشاره به اهمیت بزرگداشت اربعین شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار کرد: برپایی این مراسم میلیونی با این عظمت، با این شور و زیبایی، بی‌شک از اراده مدیران و مسئولان خارج و ذیل توجهات ائمه اطهار (ع) است که این سیل عظیم جمعیت با اشتیاق در این مراسم حضور می‌یابند.

وی با تبریک هفته دولت و روز کارمند و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: باید تلاش کنیم که روحیه و نگاه این شهدای گرانقدر به مسئله کار و خدمتگزاری را در خود تقویت و کمک کنیم همه همکاران با این دیدگاه آشنا و عجین شوند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در صنعت نفت و گاز در دو سال گذشته افزود: در این مدت در حوزه گاز افتخارهای بزرگی نصیب مجموعه صنعت نفت و گاز کشور شد که بخش مهمی از این دستاوردها ماحصل رویکرد و نگاه شخص وزیر نفت به مسائل مدیریتی و کلان این صنعت است.

چگنی با تأکید بر اینکه وزیر نفت بر ارکان مختلف صنعت نفت به‌ویژه صنعت گاز تسلط کارشناسی دارد، تصریح کرد: آقای اوجی تجربه کاری و ارتقای گام به گام از بدنه کارشناسی صنعت نفت تا بالاترین مدارج مدیریتی را در کارنامه خود دارد و بارها در موارد مختلف دیده شده که شخص وزیر نفت در شرایط سخت، هم‌پای نیروهای صف و ستاد در میدان حضور دارد. جالب اینکه شخص وزیر در موضوع رفاهیات و حقوق کارکنان صنعت نفت، در نشست‌های فراسازمانی حضور یافته تا موضوعات و چالش‌های معیشتی سرمایه انسانی صنعت نفت کاهش یابد.

وی با اشاره به دستاوردهای صنعت گاز کشور در ۲ سال گذشته بیان کرد: افتتاح فازهای ۱۴ و ۱۱ مجتمع گاز پارس جنوبی، دیپلماسی موفق انرژی و افزایش صادرات گاز و میعانات آن با وجود محدودیت‌های بین‌المللی و تحریم‌ها، حاکی از این واقعیت است که رویکرد وزارت نفت در دولت سیزدهم، باور و اتکا به توان مهندسان و متخصصان و مدیران داخل کشور است.

معاون وزیر نفت در ادامه درباره برگزاری نشست مشترک هیئت‌ مدیره شرکت ملی گاز ایران با هیئت‌ رئیسه این مجتمع گازی، تأکید کرد: کارکنان شرکت ملی گاز ایران، سکانداران انرژی کشور هستند و مجتمع گاز پارس جنوبی به‌دلیل اینکه بیشترین حجم تولید گاز کشور در آن انجام می‌شود، جایگاه ویژه‌ای در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان دارد، ضمن آنکه حضور حداکثری هیئت‌ مدیره شرکت ملی گاز در این نشست نیز حاکی از اهمیت مسائل مبتلابه این مجتمع و دغدغه‌های همکاران حاضر در آن برای شرکت ملی گاز ایران است.

چگنی ادامه داد: ان‌شاءالله دیدگاه‌های همکاران این مجتمع راهبردی که در نشست‌های هیئت‌ مدیره مطرح می‌شود، به‌زودی بررسی شود و به تصویب برسد.

وی همچنین به عمده‌ترین مباحث مورد توجه در مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: موضوع کاهش مشعل‌سوزی از جمله مباحثی است که وزیر نفت و رئیس‌جمهوری بر آن تأکید دارند، از این رو ضرورت دارد که پروژه‌های مرتبط با این مبحث در بخش کوتاه و بلندمدت با جدیت و ظرفیت بالا اجرا شوند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه گاز مایع، سرمایه مهمی برای ارزآوری کشور است، تصریح کرد: ضرورت دارد که هر مانعی در مسیر صادرات آن هرچه سریع‌تر رفع شود. این موضوع یک اولویت است.

چگنی به مبحث پدافند غیرعامل نیز اشاره کرد و افزود: بزرگ‌ترین مجتمع گاز کشور نباید کوچک‌ترین مشکل و ضعفی در پدافند غیرعامل داشته باشد و شکر خدا که پارس جنوبی از این حیث، وضع مطلوبی دارد.

وی در پایان بر موضوع اصلاح فرآیندها تأکید کرد و یادآور شد: استعداد کارشناسان و متخصصان و مهندسان پارس جنوبی در زمینه خلاقیت و نوآوری، انکارنشدنی است و انتظار ما هم این است که از این استعدادها همسو با اصلاح و بهبود فرآیندها استفاده شود.

احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی نیز ضمن عرض خیرمقدم به اعضای هیئت‌مدیره، توضیحاتی درباره اقدام‌های انجام‌شده در این مجتمع ارائه کرد و سپس حسین شمشیری، معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به نمایندگی از مدیرعامل، گزارشی از عملکرد و اقدام‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در دو سال گذشته ارائه داد.

کد خبر 477679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =