۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
  • کد خبر: 477683
ترس و واهمه صنایع آلمانی از پدیده انتقال انرژی

شرکت‌های آلمانی بر این باورند که تهدیدهای گام برداشتن در مسیر انتقال انرژی بیشتر در شرایط رقابتی بیشتر از فرصت‌های آن است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتاق‌های بازرگانی و صنایع آلمان (DIHK) اعلام کرد که شرکت‌های آلمانی معتقدند انتقال انرژی به نسبت فرصت‌های موجود برای رقابت‌پذیری آنها تهدیدهای بیشتری را به همراه دارد.

طبق یک نظرسنجی و بررسی نیمی از بیش از 3 هزار و 500 شرکت از سوی  3500 شرکت مورد بررسی ازسوی اتاق‌های بازرگانی و صنایع آلمان، گذار به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر و دور شدن از گاز روسیه تأثیر بسیار منفی بر تجارت این شرکت‌ها خواهد داشت و تنها برای 13 درصد تأثیر بسیار مثبت خواهد داشت.

آخیم درکس، معاون مدیرعامل اتاق‌های بازرگانی و صنایع آلمان در این باره گفت: اعتماد بخش‌های تجاری آلمان به سیاست انرژی اکنون به پایین‌ترین حد رسیده است، نگرانی درباره رقابت‌پذیری آنها هرگز به این اندازه نبوده است.

نظرسنجی یادشده نشان داد که در بخش‌های انرژی‌بر، از هر چهار شرکت، سه شرکت خود را تحت تأثیر شرایط منفی یا بسیار منفی از انتقال انرژی می‌بینند.

درکس تصریح کرد که با توجه به اهمیت فراوان بخش‌های صنعتی برای آلمان به‌عنوان  نقطه قوت تجارت این کشور، این ارقام هشدار دهنده هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های آلمانی به‌شدت نگران عرضه ناکافی انرژی، حتی در میان‌مدت و بلندمدت هستند.

معاون مدیرعامل اتاق‌های بازرگانی و صنایع درکس افزود: پدیده انتقال انرژی تحولی نگران‌کننده است که همه ما باید آن را بسیار جدی بگیریم.

اگرچه بیشتر شرکت‌ها با وجود چالش‌ها می‌خواهند در آلمان بمانند، درصد شرکت‌هایی که قصد خروج یا ترک کشور را دارند در حال افزایش است، حدود یک‌سوم شرکت‌های صنعتی قصد دارند تولید خود را به خارج از کشور منتقل کنند یا تولید خود را در داخل کاهش دهند

درکس همچنین بر لزوم اقدام‌های سریع ازسوی سیاستمداران برای مقابله با این شرایط تأکید کرد.

کد خبر 477683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =