۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
  • کد خبر: 489278
حرکت قیمت نفت بر نمودار افزایشی

قیمت‌های جهانی نفت خام در پی برداشت قابل‌توجه آمریکا از ذخیره‌سازی‌ها افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انتشار داده‌های صنعتی مبنی بر برداشت قابل‌توجه از ذخیره‌سازی‌های نفت آمریکا، بزرگ ترین مصرف‌کننده سوخت جهان، همچنین تأثیر منفی طوفان خلیج مکزیک بر سرمایه‌گذاران سبب شدا قیمت‌های نفت روز چهارشنبه (هشتم شهریورماه) افزایش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای ماه اکتبر روز چهارشنبه ساعت ۷ و ۴۸ دقیقه به وقت گرینویچ با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۹ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۹۱ سنت برای هر بشکه رسید.

معامله‌های ماه اکتبر روز پنجشنبه (نهم شهریورماه) به پایان می‌رسد و معامله‌های مربوط به ماه نوامبر نیز با ۴۱ سنت افزایش با قیمت ۸۵ دلار و ۳۲ سنت برای هر بشکه انجام شد.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز روز چهارشنبه با ۵۰ سنت معادل ۰.۶۲ درصد افزایش با قیمت ۸۱ دلار و ۶۶ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از افت ارزش دلار آمریکا به‌دلیل فروکش کردن پیش‌بینی‌ها درباره افزایش بیشتر نرخ بهره بانکی پس از انتشار داده‌های مربوط به شرایط شغلی نامطلوب در این کشور، ‌بهای هر دو نوع نفت خام روز سه‌شنبه (هفتم شهریورماه) بیش از یک دلار افزایش یافته بود.

منابع بازاری با اشاره به داده‌های مؤسسه نفت آمریکا روز سه‌شنبه پیش‌بینی کردند ذخیره‌سازی‌های نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۵ اوت (جمعه، سوم شهریورماه) ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه کاهش یافت که فراتر از انتظارها بود.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر اوراق بهادار شرکت فوجیتومی ژاپن، گفت کاهش ذخیره‌سازی نشان‌دهنده افزایش تقاضا است.

 توجه سرمایه‌گذاران به طوفان «ایدالیا» که در حال حرکت بر فراز خلیج مکزیک به سمت شرق تأسیسات اصلی تولید نفت و گاز طبیعی ایالات متحده است، معطوف شده است.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این تأسیسات حدود ۱۵ درصد از تولید نفت و حدود ۵ درصد از تولید گاز طبیعی آمریکا را در اختیار دارند.

شرکت بزرگ نفتی شورون تعدادی از کارکنان خود را از این منطقه تخلیه کرده است اما تولید همچنان ادامه داشت.

از طرف دیگر، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، کاهش تولید داوطلبانه خود را تا ماه اکتبر تمدید و عرضه نفت را محدود کند.

کد خبر 489278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =