پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی طرح کیفی‌سازی بنزین پالایشگاه نفت شیراز

مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز از پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی طرح کیفی‌سازی بنزین این پالایشگاه خبر داد و گفت: این طرح تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار شانا، حمیدرضا دهقان بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۲ شهریور) در آئین امضای تفاهم‌نامه شرکت پالایش نفت شیراز با شرکت اکسیرنوین فرآیند آسیا برای کیفی‌سازی نفت کوره تولیدی اظهار کرد: بیش از ۳۰ میلیون یورو در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است و امیدواریم ظرف یک تا دو ماه آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

وی تأکید کرد: طرح کیفی‌سازی نفت‌گاز این پالایشگاه نیز با ۱۸۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، هم‌اکنون بیش از ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت شیراز با اشاره به تأمین ۳۳ درصد از نیاز فرآورده استان فارس از طریق پالایشگاه نفت شیراز گفت: در مجموع ۳۵۰ میلیون یورو برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در این پالایشگاه سرمایه‌گذاری شده است که امیدواریم به‌زودی این طرح‌ها و طرح کیفی‌سازی نفت کوره را به سرانجام برسانیم.

دهقان تأکید کرد: در این پالایشگاه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه بومی‌سازی شده است که نشان از پیشرفت و توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی دارد و ما نیز در پالایشگاه شیراز از این شرکت‌ها حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: راکتور واحد آیزوماکس، کاتالیست موردنیاز واحدهای فرآیندی و پمپ‌های BB۵ از جمله تجهیزات و محصولات بومی‌سازی شده در پالایشگاه نفت شیراز است.

مدیرعامل پالایشگاه شیراز ابراز امیدواری کرد بتوانیم فرآیند گوگردزدایی از نفت کوره را نیز با مشارکت شرکت اکسیرنوین فرآیند آسیا وارد مرحله اجرایی کنیم.

به گزارش شانا، تفاهم‌نامه گوگردزدایی از نفت کوره شرکت پالایش نفت شیراز بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۲ شهریورماه) با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، بین حمیدرضا دهقان، مدیرعامل پالایشگاه نفت شیراز و محمد امیدی، مدیرعامل شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا امضا شد.

هدف از اجرای این تفاهم‌نامه کاهش حجم گوگرد نفت کوره تولیدی در پالایشگاه شیراز به منظور کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی تولیدی در این پالایشگاه است.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در روزهای گذشته از دستیابی کشور به دانش فنی کیفی‌سازی نفت کوره صنایع پالایشی خبر داده بود.

این شرکت در نظر دارد برنامه کیفی‌سازی نفت کوره تولیدی در پالایشگاه‌های کشور را با استفاده از دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در همه پالایشگاه‌های کشور اجرایی کند.

کد خبر 594206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =