پول نفت بدون مناقشه به دست ما می‌رسد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پول نفت بدون مناقشه به دست ما می‌رسد و مثل گذشته بلوکه نمی‌شود، گفت: امسال مشکلی از جهت تأمین درآمد ناشی از فروش نفت مشاهده نمی‌شود.

به گزارش شانا به نقل از تجارت‌نیوز، غلامرضا مصباحی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که در بودجه ۱۴۰۲ فروش روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت پیش‌بینی شده است، آیا ایران توانسته به این میزان فروش دست پیدا کند؟ اظهار کرد: ما پیش از اینکه این عدد و رقم در بودجه درج شود به این اتفاق رسیده بودیم، امروز نیز همین مقدار فروش روزانه نفت کشور است و مشکلی از جهت تأمین درآمد ناشی از فروش نفت در امسال مشاهده نمی‌شود.

وی در پاسخ به اینکه پول فروش نفت چگونه به اقتصاد کشور واریز می‌شود، افزود: این پول به‌طور طبیعی، روشن و بدون مناقشه به دست ما می‌رسد و مثل گذشته مسدود نمی‌شود و پولش وصول می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بنا نیست در دوران تحریم و در شرایطی که تحریم‌ها را دور می‌زنیم شیوه کار را توضیح بدهم. با این تفاسیر پس از جنگ روسیه و اوکراین مشتری‌های ثابت نفت ایران از دست رفت و ایران نتوانست از شرایط این جنگ بهره‌ای ببرد.

مصباحی‌مقدم اظهار کرد: عمده مشتری ایران چین است و در چین شرکت‌های پرشماری به‌طور غیر رسمی از ما تقاضای نفت دارند. از این جهت روال عادی فروش طی می‌شود و به‌نحوی که اطمینان خاطر برای تأمین منابع باشد به قراردادها عمل می‌شود و از ناحیه فروش نفت با کسری بودجه جدی روبه‌رو نخواهیم بود.

کد خبر 629961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =