حمایت وزارت نفت از ایده‌های پژوهشی

جمعی از دانشجویان نخبه زیرپوشش بنیاد ملی نخبگان با هدف آشنایی با فعالیت‌های پژوهشگاه صنعت نفت از بخش‌های مختلف این مرکز علمی – پژوهشی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، دراین برنامه ۶ ساعته که ۲۰ شهریورماه امسال به همت اداره کل روابط عمومی وزارت نفت و همکاری معاونت مهندسی، پژوهشی و فناوری این وزارتخانه انجام شد، ۳۵ نفر از مستعدان و برگزیدگان علمی زیرپوشش بنیاد ملی نخبگان درمقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های فنی مرتبط با صنعت نفت (ازدانشگاه های صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت، تهران و... ) به همراه شماری از مدیران این بنیاد با حضور در پردیس‌های بالادستی و پائین دستی، مرکز نوآوری و آزمایشگاه‌های پژوهشگاه صنعت نفت از نزدیک با فعالیت‌های این مرکز پژوهشی آشنا شدند.

نشست هم اندیشی با حضوربرخی مدیران و کارشناسان پژوهشگاه صنعت نفت و تبادل‌نظر با نخبگان حاضر در نشست، بخش دیگری از این برنامه بود.

در این نشست منضور بزمی،معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه حضور دانشجویان و نخبگان در محیط پژوهشگاه روحیه تازه‌ای را به فضای این مرکز می‌دمد، گفت: پژوهشگاه چرخه‌ای از همه بخش‌های صنعت نفت از بالادست (اکتشاف، حفاری، مطالعات میدان و ازدیاد برداشت) و پایین‌دستی (حوزه‌های مختلف پالایشی، پتروشیمی، ساخت کاتالیست و ...) را در دل خود جای داده است.

وی با اشاره به استقرار و تعامل نزدیک پردیس های بالادستی و پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت با بخش های مختلف این صنعت،  گفت: پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت هرگونه فعالیت‌های صنعتی و آلایندگی‌های محیطی را مهار می‌کند و پروژه‌های مختلفی ار در حوزه پاکسازی مناطق عملیاتی اجرایی کرده است.

معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به یکی از طرح های موفق در ارتباط با دانشگاه های کشور و جامعه نخبگان، گفت: در سال ۱۴۰۱ طرح میزبانی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را اجرا شد و درقالب آن نزدیک به ۹۰ نفر از دانشگجویان مقاطع ارشد و دکتری، رساله خود را که مرتبط با صنعت نفت بود در پژوهشگاه گذراندند.

وی با تاکید بر اینکه عناوین پژوهش‌های این دانشجویان همسو با نیازهای صنعت نفت بوده است، گفت: پژوهشگاه از همه ایده‌های مرتبط با صنعت نفت حمایت می‌کند و آمادگی دارد ایده‌های مختلف را بررسی و در مسیر اجرایی و تجاری شدن حمایت کند.

بزمی به همکاری پژوهشگاه صنعت نفت با پارک فناوری صنعت نفت و صندوق نوآوری و شکوفایی صنعت نفت اشاره کرد و تصریح کرد:تامین فاینانس پروژه های نوآوریکی از اهداف صنعت نفت است و پژوهشگاه آمادگی حمایت از طرح ها و پروژه های نخبگان و دانشجویان را دارد.

به گزارش شانا، با هماهنگی اداره کل روابط عمومی وزارت نفت و همکاری بنیاد ملی نخبگان ، برنامه های مختلفی برای آشنایی نخبگان با صنعت نفت کشور و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در این صنعت برنامه‌ریزی شده که در زمره آن بازدید از مناطق عملیاتی صنعت نفت و مراکز علمی و پژوهشی قرار دارد. اسفندماه پارسال نیز جمعی از نخبگان زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان در سفری سه روزه به عسلویه از مجموعه های پالایشی و پتروشیممیایی بازدید کردند.

کد خبر 630206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =