۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
  • کد خبر: 630282
افزایش مصرف جهانی پلی‌پروپیلن در ۵۰ سال آینده

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با اشاره به افزایش مصرف پلی‌پروپیلن در صنایع پایین‌دستی جهان در ۵۰ سال آینده، بر ضرورت توسعه و تکمیل زنجیره صنعت پتروشیمی تأکید کرد.

محمود امین‌نژاد با اشاره به نقش مهم پالایشگاه گاز بیدبلند خلج فارس در فرآورش گازهای همراه نفت، ایجاد ارزش افزوده و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در کشور به خبرنگار شانا گفت: این شرکت در مسیر توسعه صنعت، تکمیل زنجیره ارزش بیدبلند خلیج فارس را با رعایت تمام الزامات زیست‌محیطی به جد در دستور کار دارد.

وی افزود: شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از سال گذشته اقدام‌های اولیه برای احداث طرح توسعه‌ای PDH/PP با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن پروپیلن و در ادامه زنجیره ۶۰۰ هزار تن پلی‌پروپیلن را به‌منظور تکمیل زنجیره پروپان آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با اشاره به اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار با سرمایه ۱.۲ میلیارد یورو به شکل پیوسته به مجتمع بیدبلند خلیج فارس احداث می‌شود، تأکید کرد: اجرای این طرح‌ها و توسعه صنایع پایین‌دستی آن نقش مؤثری در اشتغال‌زایی منطقه بهبهان خواهد داشت.

امین‌نژاد درباره برنامه‌ریزی دولت سیزدهم برای توسعه واحدهای تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن از پروپان (PDH/PP) در ایران گفت: احداث واحدهای PDH/PP برای شرکت‌هایی که به‌منظور تکمیل زنجیره تولید خود این واحدها را ایجاد می‌کنند، اقدام بسیار ارزشمندی است و از خام‌فروشی جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده حاصل از فروش پلی‌پروپیلن بسیار بالاتر از صادرات پروپان است، افزود: در مجموعه‌هایی مانند پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، پتروپالایش کنگان و پتروشیمی پارس که خود منبع تولیدکننده پروپان هستند، این موضوع ضروری است که پروپان را به محصولی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس به کاربردهای فراوان پلی‌پروپیلن در صنایع مختلف پایین‌دستی اشاره کرد و گفت: احداث واحدهای پایین‌دستی توسط بخش خصوصی با توجه به اینکه به سرمایه‌گذاری پایینی نسبت به واحدهای بالادستی پتروشیمی نیاز دارند، به‌راحتی امکان‌پذیر است.

امین‌نژاد تأکید کرد: مطالعات بازار جهانی نشان می‌دهد رشد مصرف پلی‌پروپیلن در ۵۰ سال آینده در دنیا برای صنایع پایین‌دستی رو به افزایش است، بنابراین توسعه این صنعت اهمیت بسیاری دارد.

کد خبر 630282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =