ضرورت حرکت توسعه صنعت پتروشیمی به سمت ارزش‌محوری

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون تفکر تناژمحوری را از چالش‌های صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: برای ایجاد ارزش افزوده بالاتر باید به جای تناژمحوری به سمت ارزش‌محوری محصولات پتروشیمی حرکت کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علیرضا صدیقی‌زاده در حاشیه هفدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست با بیان اینکه جایگاه پتروشیمی کارون از لحاظ محصول تولیدی در خاورمیانه منحصربه‌فرد است، به برخی چالش‌های این مجموعه پرداخت و افزود: پتروشیمی کارون نیاز به تعامل مستمر با شرکت‌های دیگر دارد، چراکه همزمان ۹ مورد خوراک خود را از هفت مجتمع دریافت می‌کند، به همین دلیل سیستم رگولاتوری و هماهنگی کارون با هلدینگ خلیج فارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پایداری تولید اهمیت زیادی دارد.

وی یکی دیگر از چالش‌های پتروشیمی کارون را تفکر تناژمحور در این صنعت برشمرد و گفت: این تفکر وجود دارد که هرچه تناژ بالاتر باشد ارزش‌افزوده هم بالاتر می‌رود، در صورتی‌ که هرچه تناژ کمتر باشد ارزش تولیدی محصولات بالاتر می‌رود. باید به جای تناژمحوری به سمت ارزش‌محوری محصولات برویم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون، نوع تربیت و آموزش کارکنان را از چالش‌های شرکت برشمرد که به‌خوبی توانسته‌اند از پس این چالش برآیند و ادامه داد: میانگین سنی کارکنان در پتروشیمی کارون ۳۵ سال است و شیوه تعاملی این کارکنان با مدیران خود متفاوت است و می‌توانست یکی از چالش‌های ما باشد، اما با تقویت احساس مسئولیت، امیدواری و تلاش برای محصول جدید از پس این چالش برآمدیم.

صدیقی‌زاده اظهار کرد: در یک مقطع پایداری تولید و در مقطعی دیگر دریافت خوراک به‌موقع برای ما قله بود و در هرکدام از این قله‌ها همین جوانان شرکت کمک کردند و به قله رسیده‌ایم و وظیفه مدیران این است که همواره قله‌های جدیدی را تعریف کنند و می‌توان گفت برای ۱۰ سال آینده فضای رشد برای شرکت تعریف شده است.

وی با اشاره به فضای تعاملی موجود در نمایشگاه ایران‌پلاست گفت: همکاری میان شرکت‌ها را در همین نمایشگاه می‌توان ایجاد کرد، این نمایشگاه می‌تواند حلقه‌های گمشده صنعت پتروشیمی به‌ویژه صنایع پایین‌دستی را به هم‌ متصل کند و بیشتر در مسیر تکمیل زنجیره ارزش محصولات خارجی قرار گیریم.

کد خبر 630336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =