انرژی گاز ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در توسعه زیرساخت‌ها/ طرح انتقال گاز چلوند - اردبیل در رویدادنگار استان ثبت می‌شود

استاندار اردبیل گفت: انرژی گاز ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در توسعه زیرساخت‌هاست و طرح خط لوله انتقال گاز چلوند - اردبیل که در استان اردبیل آغاز شد، طرحی است که در رویدادنگار استان ثبت خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدحامد عاملی در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث خط لوله انتقال گاز ۳۰ اینچ چلوند - اردبیل که با حضور مجید چگنی، مدیرعامل این شرکت، رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، نمایندگان اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: شما امروز کار بسیار حسنه‌ای را در سطح استان انجام داده‌اید که در اذهان مردم ثبت خواهد شد که جا دارد از شما عزیزان و زحمت‌کشان صنعت گاز تشکر کنم.

وی ادامه داد: این اقدام مهم سبب می‌شود روزانه ۱۵ میلیون مترمکعب به گاز ورودی استان افزوده شود و ظرفیت توزیع گاز این استان از ۱۱ میلیون متر مکعب به ۲۵ میلیون مترمکعب در روز برسد که کار بسیار بزرگی در جهت توسعه زیرساخت‌ها و اشتغال‌زایی خواهد بود.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به هزینه ۱۴۰۰ میلیارد تومانی احداث این خط بیان کرد: بودجه کل استان حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است و این مبلغ در مقایسه با هزینه احداث خط لوله انتقال گاز ۳۰ اینچ چلوند - اردبیل، نشان از بزرگی و با اهمیت بودن کار برای توسعه استان است که باید قدردان این زحمات باشیم.

عاملی با بیان اینکه در همه موضوع‌های سرمایه‌گذاری نیازمند گاز هستیم، افزود: پروژه ۱۶۰۰ هکتاری پارس‌آباد که بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای در سطح کشور است، حدود ۴۰۰ هکتار آن واگذار شده اما مابقی نیز به‌دلیل نبود زیرساخت انرژی گاز واگذار نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه با احداث خط انتقال گاز چلوند به اردبیل و از طرفی خط انتقال گاز اردبیل تا گرمی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، به تکمیل زنجیره خط انتقال گاز تا اصلاندوز امیدوار شده‌ایم، گفت: از معاون وزیر نفت درخواست داریم اجرای خط انتقال گاز گرمی به پارس‌آباد نیز اجرایی شود تا گاز به این منطقه مهم اقتصادی برسد.

استاندار اردبیل از زحمات مدیران و کارکنان شرکت ملی گاز ایران قدردانی و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم وظیفه خدمتگزاری را به‌درستی انجام دهیم و شرمنده خون شهدا نباشیم.

کد خبر 630435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =