طرح توسعه میدان گازی توس کلید خورد

گام نخست توسعه میدان گازی توس در شمال‌شرق کشور با هدف تولید روزانه ۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آیین رسمی آغاز به‌کار توسعه گام نخست میدان توس اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران برای پایداری گاز در شمال‌شرق کشور، توسعه میدان گازی توس است که این خبر مسرت‌بخش برای مردم عزیز استان‌های خراسان و به‌ویژه مردم شمال‌شرق است و با مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، توسعه میدان گازی توس را به‌طور رسمی با تولید روزانه ۳ میلیون متر مکعب آغاز کردیم. 

وی درباره رقم سرمایه‌گذاری و حفاری چاه‌های این میدان افزود: برای توسعه این میدان در گام‌های نخست و دوم در مجموع هشت حلقه چاه جدید با هزینه ۲۰۰ میلیون دلار حفاری می‌شود و مقدار تولید روزانه گاز در گام دوم به ۵ میلیون مترمکعب می‌رسد

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اهمیت حیاتی صرفه‌جویی مصرف سوخت به‌عنوان یک الزام فرهنگی تأکید کرد: فرزندان ایران زمین در سخت‌ترین شرایط آب‌وهوایی در صنعت نفت شبانه‌روز در صنعت پرمخاطره نفت مشغول خدمت به هموطنان خود هستند و باید در مصرف این منابع محدود و تجدیدناپذیر هیدروکربوری که با مشقات بسیار به دست هموطنان می‌رسد، صرفه‌جویی کنیم و پاسداشت این نعمت بیکران الهی باشیم.

خجسته‌مهر با قدردانی از زحمات همکاران شاغل در منطقه عملیاتی خانگیران در بخش‌های بهره‌برداری و بخش ذخیره‌سازی گاز طبیعی تصریح کرد: در این بازید از نزدیک در جریان فعالیت‌های همکاران این منطقه قرار گرفتیم و تلاش می‌شود که مشکلات آنها برطرف شود.پ

میدان گازی توس در ۱۰۰ کیلومتری شمال‌شرق شهر مشهد مقدس و جنوب میدان‌های خانگیران و گنبدلی واقع شده است. این میدان در سال ۱۳۸۸ کشف و حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در آن تکمیل شده است. توسعه و بهره‌برداری از این میدان سبب رونق اقتصادی منطقه و تأمین انرژی پایدار شمال و شرق کشور خواهد شد.

کد خبر 630464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =