افزایش تولید و صادرات نفت ایران به گواه سناتورهای آمریکایی

وزیر نفت گفت: خوشبختانه با تلاش همکارانم در وزارت نفت آمار تولید و صادرات نفت خام، میعانات و فرآورده‌های نفتی هر روز رو به افزایش است و به گفته سناتورهای آمریکایی و رسانه‌های غربی در دو سال اخیر روند تولید و صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌ها، صعودی بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی ظهر امروز (شنبه، هشتم مهرماه) در آیین صبحگاه مشترک بسیجیان صنعت نفت با اشاره به یاد و خاطره محمدجواد تندگویان، وزیر نفت شهید و مجموعه اقدام‌های او در صنعت نفت افزود: اوایل حمله دشمن بعثی به خاک کشورمان و محاصره پالایشگاه نفت آبادان، این شهید گرانقدر کالاها و تجهیزات انبارشده در این پالایشگاه را به پشت جبهه منتقل کرد و در دوران دفاع مقدس همین کالاها کمک شایانی به تعمیرات اساسی همه پالایشگاه‌های کشور کرد.

وی اظهار کرد: در ایام دفاع مقدس تأمین امنیت انرژی کشور و سوخت تجهیزات جنگی کشور با پشتیبانی پالایشگاه‌های نفت کشور به‌خوبی انجام شد.

وزیر نفت با یادآوری اینکه دفاع از خاک ایران در حمله رژیم بعث عراق مقدس و پاک بود، گفت: در این دفاع رزمندگان اسلام با اراده‌ای سرشار از توسل و توکل به خدا از این کشور دفاع کردند. آرزوی هر رزمنده‌ای این بود که به مقام والای شهادت نائل شود.

اوجی با اشاره به حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل توضیح داد: صحنه‌هایی که در آن ایام در این جبهه‌ها رخ می‌داد، هر انسانی را متأثر می‌کرد. در دوران دفاع مقدس و در عملیات تنگه چذابه، این منطقه چند بار بین ایران و عراق دست به دست شد. برخی دوستان نقل می‌کنند پدر و پسری که عضو لشکر امام حسین (ع) استان اصفهان بودند، در شب عملیات به دستور فرمانده از هم جدا شدند و پسر در خط مقدم و پدر در بخش پشتیبانی قرار گرفت. سرانجام در حالی که پسر در خط مقدم به شهادت رسید، پدر برای دفاع از خاک ایران حتی برای تشییع جنازه فرزند شهیدش به عقب برنگشت. این بود دفاع مقدس...

وزیر نفت با بیان اینکه امروز در هر ساختمان و اتاق صنعت نفت عکسی از شهدای دوران دفاع مقدس این صنعت نصب شده است، ادامه داد: با وجود بمباران هر روزه جزیره خارک حتی یک روز جریان صادرات نفت خام کشور قطع نشد. امروز نیز با وجود تحریم‌های فلج کننده غرب مردان و زنان این صنعت همچون دوران جنگ نگذاشته‌اند این صادرات قطع شود و امنیت انرژی کشور به خطر افتد.

اوجی گفت: خوشبختانه با تلاش همکارانم در وزارت نفت آمار تولید و صادرات نفت خام، میعانات و فرآورده‌های نفتی هر روز رو به افزایش است و به گفته سناتورهای آمریکایی و رسانه‌های غربی در دو سال اخیر روند تولید و صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌ها صعودی بوده است.

وی یادآور شد: بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران و بانک مرکزی رشد اقتصادی در بخش نفت و گاز در سه ماه نخست امسال به‌ترتیب ۱۹.۸ و ۱۶.۴ درصد بوده است که این نشان از تلاش کارکنان صنعت نفت ایران در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی دارد. این آمار با ادامه تلاش همکارانم در ماه‌ها و سال‌های آینده نیز صعودی خواهد بود.

کد خبر 630569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =