الگوسازی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بهینه‌سازی مصرف انرژی

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بهینه‌سازی مصرف انرژی یک الگو برای دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور باشد، گفت: این وزارتخانه در احداث ساختمان‌های گردشگری باید به بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز توجه کند.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید چگنی ظهر امروز (یکشنبه، نهم مهرماه) در آیین روز جهانی و هفته گردشگری افزود: با پیگیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت در اماکن گردشگری همکاری‌هایی با این وزارتخانه داشتیم.

وی ادامه داد: تاکنون از ۳ هزار و ۳۰۰ واحد موتورخانه اماکن گردشگری معرفی‌شده، هزار و ۵۰۰ واحد بهینه‌سازی شده است و به‌زودی در همه استان‌ها این کار انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه انرژی گاز باارزش است و در دنیا قیمت بالایی دارد، اظهار کرد: باید با استفاده از تجهیزات کم‌مصرف و صرفه‌جویی در مصرف گاز از هدر رفتن این انرژی جلوگیری شود.

چگنی با بیان اینکه تأمین گاز کشور با توجه به ناترازی موجود کار بسیار مهمی است، گفت: تاکنون ۹۸.۵ درصد شهرهای کشور گازرسانی شده است، از سوی دیگر تاکنون به بیش از ۲۷.۵ میلیون مشترک خانگی، ۱۰۱ واحد نیروگاهی و بیش از ۱۵۱ هزار واحد صنعتی گازرسانی شده است.

وی افزود: در حوزه صنعت نفت نیز اماکن گردشگری مانند موزه‌های دروازه‌ دولت تهران، چاه شماره یک مسجدسلیمان، موزه نفت‌سوزهای کرمان، موزه میراث صنعت نفت محمودآباد و گنجینه اشیای ری را داریم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: وزارت نفت برای همکاری و امضای تفاهم‌نامه در هر بخشی که بتواند کمک کند آمادگی کامل دارد.

دولت هر زمان که با کمبود درآمد مواجه می‌شود نگاهش به سمت وزارت نفت است

بر پایه این گزارش، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با قدردانی از وزیر نفت گفت: هرچه در حوزه گردشگری از ایشان درخواست کردیم همراهی کردند. با برنامه‌ریزی صحیح و ظرفیت‌های کشور صنعت گردشگری می‌تواند جای صنعت نفت را بگیرد تا درآمد اصلی کشور از نفت به گردشگری منتقل شود.

وی ادامه داد: ما چنین ظرفیتی در داخل کشور داریم تا وزارت نفت بتواند نفسی بکشد. امروز در دولت هر زمان که با کمبود درآمد روبه‌رو می‌شوند نگاهشان به سمت وزارت نفت است.

آیین روز جهانی و هفته گردشگری با حضور عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در محل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

کد خبر 630949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =