لزوم فرصت‌دهی به متخصصان داخلی/ کیفیت را فدای سرعت نکنیم

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه وزارت نفت در صنعت پتروشیمی را بومی‌سازی و خودکفایی حداکثری اعلام و تأکید کرد: باید به متخصصان داخلی فرصت داد، اما در این‌ مسیر نباید کیفیت فدای سرعت شود.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی لردگان، مرتضی شاهمیرزایی روز یکشنبه (نهم مهرماه) در بازدید از شرکت پتروشیمی لردگان با تأکید بر ساخت داخل و به خودکفایی رسیدن در حوزه پتروشیمی اظهار کرد: باید کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی را از داخل تأمین کنیم، دهه‌ها وابستگی به خارج در زمینه تأمین کاتالیست زیبنده این کشور نیست و باید به خودکفایی برسیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز خودکفایی صنعت پتروشیمی گفت: برنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این مرکز این است که تا دو یا سه سال آینده هیچ کالایی از خارج وارد نشود. باید همین مسیری که در پتروشیمی لردگان برای بومی‌سازی و خودکفایی طی شده با سرعت بیشتری ادامه یابد و به متخصصان داخلی فرصت بدهید و صبوری کنید. بی‌شک دستاورد این صبوری شیرین خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: باید با شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌های داخلی همکاری بیشتری داشته باشیم و با آموزش‌دادن به جوانان و اعتماد به آنها بتوانیم زنجیره صنعت پتروشیمی را تکمیل کنیم و باقیمانده کالاهایی که از خارج وارد می‌شود نیز در داخل تولید شود و در آینده نزدیک دیگر نیازی به واردات نداشته باشیم. سیاست وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی بومی‌سازی است. فقط یک نکته مهم در این‌ مسیر وجود دارد که نباید کیفیت فدای سرعت شود، یعنی باید قطعاتی ساخته شود که کیفیت آن کمتر از کالای خارجی مشابه نباشد.

افزایش ۳۹ درصدی تولید در پتروشیمی لردگان

در ادامه محسن محمودی، مدیرعامل پتروشیمی لردگان گفت: با همت همکارانم در نیمه نخست امسال توانستیم در مقایسه با پارسال ۳۹ درصد افزایش تولید را تجربه کنیم و مجموعه لردگان به‌زودی به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی خود خواهد رسید.

بیژن چگنی، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ خلیج‌فارس نیز ابتکار و جسارتی را که مدیران پتروشیمی لردگان برای ایرانی‌سازی کمپرسور دی‌اکسید کربن انجام دادند به حماسه صنعتی تشبیه کرد و گفت: این فرصتی که پتروشیمی لردگان به شرکت‌های ایرانی برای ساخت این کمپرسور داده است، کار بزرگی بود و هم‌اکنون شاهد این هستیم که این اتفاق سبب شده دیگر شرکت‌های داخلی نیز از این دستاورد استفاده کنند. امیدوارم این حماسه صنعتی مستندسازی شود و همه بتوانند سال‌های سال از این تجربه استفاده کنند.

کد خبر 630978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =