گازرسانی به ۸۰ روستا و یک واحد صنعتی سرپل ذهاب با حضور استاندار کرمانشاه

گازرسانی به ۸۰ روستا و یک واحد صنعتی شهرستان سرپل ذهاب با حضور استاندار کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در آیین بهره‌برداری از این طرح‌های گازرسانی، ضمن قدردانی از زحمات و خدمات شرکت گاز استان گفت: گاز یکی از نعمت‌ها و برکت‌هایی است که خداوند که در دل زمین برای ملت ایران قرار داده که باید به‌خوبی از آن استفاده کنیم.

وی افزود: امیدواریم با صدق وعده‌ای که از شرکت گاز استان کرمانشاه سراغ داریم، بقیه روستاهای استان هم به‌زودی گازرسانی شوند.

شهریار حیدری، نماینده شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: گازکشی به دشت ذهاب مطالبه ۱۵ ساله مردم این منطقه بود که امروز به انجام رسید.

وی با اشاره به وسعت منطقه دشت ذهاب و پیچیدگی‌های گازکشی به این منطقه تصریح کرد: شرکت گاز با ۱۱ تیم هم‌زمان در این منطقه فعالیت داشت و به وعده خود عمل کرد.

گازرسانی به ۸۰ روستا و یک واحد صنعتی سرپل ذهاب با حضور استاندار کرمانشاه

 سرپل ذهاب تا پایان امسال سبز خواهد شد

ناصر حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه نیز در سخنانی گفت: تا پایان امسال ضریب نفوذ گاز در دو بخش شهری و روستایی شهرستان سرپل ذهاب به ۱۰۰ درصد می‌رسد و این شهرستان از نظر برخورداری از انرژی گاز، شهرستان سبز خواهد شد.

وی افزود: تا پیش‌ از این، از ۱۹۳ روستای شهرستان سرپل ذهاب ۹۰ روستای آن به شبکه گاز کشور متصل بود که امروز این تعداد به ۱۷۰ روستا رسید و ضریب نفوذ گاز روستایی در این شهرستان از ۶۴ درصد به ۹۷ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه بیان کرد : از ۲۳ روستای باقی‌مانده، گازرسانی به ۱۰ روستا در حال اجراست و تا پیش از فصل سرما گازرسانی خواهند شد و ۱۳ روستای باقی‌مانده نیز با وجود اینکه قابلیت گازرسانی ندارند، در دست مطالعه قرار گرفتند.

حسینی تصریح کرد: پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید حاصل هفت ماه تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت گاز استان است که با اعتبار ۲۴۲۰ میلیارد ریالی تکمیل شدند.

وی یادآور شد: برای این پروژه‌ها ۲۳۰ کیلومتر شبکه و ۳۵ کیلومتر خط تغذیه و دو ایستگاه تقلیل فشار ایجاد شده است که در نتیجه آن تعداد مشترکان شهرستان سرپل ذهاب از ۲۶ هزار مشترک به بیش از ۲۹ هزار مشترک می‌رسد.

کد خبر 631209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =