آمادگی شرکت‌های اویک و طراحی و مهندسی صنایع انرژی برای مشارکت در پروژه ایران ال‌ان‌جی

نشست بررسی پیشنهاد مشارکت اویک و شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) در پروژه ایران ال‌ان‌جی در چارچوب راهبرد استفاده حداکثری از توان شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، دین‌محمد ایمانی، رئیس هیئت‌ مدیره شرکت ایران ال‌ان‌جی در نشست بررسی پیشنهاد مشارکت اویک و شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی در پروژه ایران ال‌ان‌جی که در شرکت اویک برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی پروژه ایران ال‌ان‌جی یک کار ملی است و همه ظرفیت‌های وزارت نفت، گروه اقتصادی صندوق بازنشستگی صنعت نفت و مجموعه‌های ذی‌ربط در به نتیجه رساندن آن فعال است.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم، صندوق بازنشستگی صنعت نفت به‌دنبال فعال‌ کردن پروژه‌های بر زمین‌مانده و نیمه‌تمام در حوزه نفت و گاز مرتبط با گروه اقتصادی است، افزود: یکی از راهبردهای صندوق در دوره مدیریت جدید فعال‌ کردن دارایی‌هایی است که تاکنون مولد نبوده‌اند.

رئیس هیئت‌ مدیره شرکت ایران ال‌ان‌جی با اشاره به تاریخچه پروژه ایران ال‌ان‌جی گفت: متأسفانه با وجود شروع کار در سال ۱۳۸۶ شاهد هستیم که حدود ۲.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های کشور در این پروژه در طول ۱۶ سال معطل‌ مانده است.

ایمانی با تأکید بر اینکه گروه اقتصادی صندوق، نگاه ملی و راهبردی و اقتصادی به این ابرپروژه دارد، افزود: تولید ال‌ان‌جی یک موضوع مهم برای کشور است و تا سال ۲۰۵۰ میلادی محور سوخت پاک در دنیا خواهد بود و ارزش‌افزوده بسیاری برای کشورهای تولیدکننده آن خواهد داشت.

وی با بیان اینکه متأسفانه با وجود اهمیت پروژه ال‌ان‌جی برای کشور و اهمیت آن در دیپلماسی انرژی به این موضوع آن‌چنان که باید پرداخته نشده بود، افزود: خوشبختانه رئیس‌جمهوری و وزیر نفت و رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌ها با توجه‌ به اهمیت این پروژه دستورات بسیار خوبی برای تسریع آن داده‌اند که باعث افزایش سرعت کار خواهد شد. روند پیگیری‌های این طرح در شورای‌عالی پروژه‌ها ماهانه از سوی رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌ها به‌طور مستقیم نظارت می‌شود.

رئیس هیئت‌ مدیره شرکت ایران ال‌ان‌جی گفت: با هم‌افزایی و کار جهادی و خستگی‌ناپذیری همه ارکان این پروژه امیدواریم این طرح به سامان نهایی برسد و توان کشور در این بخش افزایش یابد و سبب نفع و سود اقتصادی برای سهامداران شود.

در ادامه این نشست، محمدجواد شمس، مدیرعامل اویک نیز با بیان اینکه یکی از رویکردهای اویک اهتمام برای به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها به‌منظور اجرای طرح ایران ال‌ان‌جی است، افزود: در اجرای این ابرپروژه‌ها باید راهبرد درست و سیالی داشته باشیم که خوشبختانه در شرکت اویک با توجه‌ به تجربه‌های چند ۱۰ ساله این ظرفیت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ما برای شتاب‌بخشی بیشتر به اجرای طرح ایران ال‌ان‌جی پیشنهاد عملی و علمی خود را ارائه داده‌ایم، اظهار کرد: این طرح شامل سه‌فاز یعنی شیرین‌سازی، تولید ال‌پی‌چی و تولید ال‌ان‌جی است.

مدیرعامل اویک با بیان اینکه در کنار تجربه‌های خوب در این شرکت در این زمینه دارای متخصصان و خبرگان نیز هستیم، گفت: ما اجرای این طرح را یک پروژه ملی می‌دانیم و با تمام توان آماده شروع به‌کار هستیم.

کد خبر 631272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =