وزارت نفت بسیاری از حساب‌های خود را به خزانه منتقل کرده است

رئیس دیوان محاسبات در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: وزارت نفت بسیاری از حساب‌های خود را به حساب واحد خزانه انتقال داده است.

به گزارش شانا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت در این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد از اقدام‌های مالی و فعالیت‌های این شرکت، از تلاش‌های گسترده این مجموعه به‌منظور تمرکز وجوه در این شرکت در قالب حساب واحد خزانه خبر داد.

وی همچنین با اشاره به افزایش سقف تولیدات نفتی در دوره تازه، این اقدام را سبب افزایش صادرات و در نتیجه رشد فروش و عایدی کشور از این ماده با ارزش دانست.

خجسته‌مهر با اعلام اینکه شرکت ملی نفت ایران آماده همکاری همه‌جانبه با دیوان محاسبات کشور است، اظهار کرد: کارشناسان این شرکت از هرگونه پیشنهاد و راهکار فنی و تخصصی از سوی دیوان محاسبات برای بهبود فرآیندهای مالی استقبال می‌کنند.

بر پایه این گزارش، سید احمدرضا دستغیب، رئیس دیوان محاسبات نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم مراعات شفافیت در همه دستگاه‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی کشور، یکی از مأموریت‌های اصلی دیوان محاسبات را رصد و پایش دائمی برای تحقق انضباط مالی دانست و تأکید کرد که شرکت ملی نفت نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با امیدوارانه توصیف کردن گزارش‌های ارائه‌شده از سوی شرکت ملی نفت، بیان کرد: می‌توان در زمینه واریز وجوه و درآمدهای حاصل از صادرات نفت، بیش از پیش شفاف‌سازی کرد تا از این طریق شفافیت در این حوزه به‌طور کامل عملی شود.

وی با تأکید بر ضرورت تمرکز همه حساب‌های دستگاه‌ها در حساب واحد خزانه گفت: حوزه نفت و زیرمجموعه‌های آن اگرچه در مهلت مقرر بسیاری از حساب‌های خود را به حساب واحد خزانه انتقال داده‌اند، باید هرچه زودتر به این تکلیف قانونی در همه دستگاه‌ها عمل کرد، زیرا مهلت تعیین‌شده در این باره به پایان رسیده و اکنون پرونده متخلفان در حال ارجاع به دادسرا است.

دستغیب با اشاره به اینکه به هیچ‌وجه نباید انحراف از معیاری در دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد، تصریح کرد: در این زمینه اگر رسیدگی‌های دیوان محاسبات منجر به کشف یافته یا تخلفی شود، بی‌شک این نهاد نظارتی طبق قانون عمل خواهد کرد.

کد خبر 631341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =